Jak zarządzać a nie rządzić
Zarządzanie małym zespołem. Jak zarządzać a nie rządzić.
Ugruntowana wiedza z zakresu zarządzania jest tylko podstawą i tłem do reszty kompetencji menadżerskich. Menadżer musi umieć kierować ludźmi, zarządzać czasem, ustalać cele, motywować innych, rozwiązywać konflikty.
Dobry kierownik czy menadżer to przede wszystkim autorytet dla pracowników. Osoby, które potrafią, poprzez działania, charakter i osobowość zdobyć w zespole autorytet nieformalny, a więc nie wynikający z ich nadrzędnego wobec zespołu stanowiska, mogą zarządzać w sposób bardziej efektywny.
Budowanie zespołu projektowego
Każde przedsięwzięcie tworzą przede wszystkim ludzie. Najtrudniejszym zadaniem menadżera jest wydobycie z nich tego, co najcenniejsze. Każdy pracownik jest bowiem dobry w innej dziedzinie, a prawdziwa wartość pochodzi ze współpracy. Jakie problemy pojawiają się na etapie formowania zespołu? Jak kierować pracą wykorzystując swój własny styl przewodzenia? Jaka jest rola kontroli. Na te i więcej pytań odpowiadamy na szkoleniu.
Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem
Coaching menadżerski to szkolenie przedstawiające metodę doskonalenia i rozwijania umiejętności poprzez eliminację przeszkód i osiąganie celów. Uczy w jaki sposób pracownicy odkrywają swój potencjał w zakresach, których potrzebują by się rozwijać i być bardziej skutecznym. Podczas szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę na temat metod i i modelu procesu coachingowego i poznają kluczowe narzędzia stosowane podczas tego procesu.
Finanse dla nie finansistów, czyli co każdy menadżer powinien wiedzieć o finansach
Celem szkolenia jest zapoznanie Uczestników z problemami z zakresu finansów przedsiębiorstw, przekazanie tych wiadomości w sposób, który zaowocuje zrozumieniem podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa i mechanizmów ich funkcjonowania. Zwrócenie uwagi na wpływ decyzji podejmowanych przez pracowników pionów niefinansowych na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo.
Konflikty i mediacje
Szkolenie pozwala nabyć kompetencje w zakresie zarządzania pracownikami tak, aby ci samodzielnie rozwiązywali swoje konflikty, gdyż niezależnie od tego, jak bardzo arbiter stara się być sprawiedliwym, po wydaniu „wyroku” od szefa czy dyrektora personalnego, podobnie jak z sądu, wychodzą wygrany i przegrany. W większości przypadków powoduje to dalsze nasilenie konfliktu, a długofalowo pracownicy przestają być samodzielni.
Komunikacja wewnętrzna w organizacji
Szkolenie pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów organizacji. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań organizacyjnych.
Podstawy Przedsiębiorczości
Celem szkolenia jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia własnej działalności gospodarczej przy wykorzystaniu merytorycznej wiedzy z zakresu marketingu, analizy otoczenia organizacji oraz zewnętrznych źródeł finansowania działalności gospodarczej. Kurs szczególnie przydatny dla osób świadomie planujących własną drogę awansu zawodowego.
Rekrutacja i selekcja pracowników
Podczas rekrutacji często zdarzają się sytuacje zatrudnienia niewłaściwych pracowników np. w wyniku tzw. „efektu pierwsze wrażenia” gdy kandydat dobrze się zaprezentował, a w momencie podjęcia pracy nie potrafił zrealizować powierzonych mu zadań. Innym często popełnianym błędem jest zatrudnianie kandydatów, którzy nie posiadają odpowiednich cech miękkich pożądanych na danym stanowisku pracy, ich postawa i zaangażowanie jest nieodpowiednie.
Rekrutacja i selekcja to kluczowe elementy procesu zarządzania zasobami ludzkimi. Istotne jest, aby dobierać odpowiednich ludzi na odpowiednie stanowiska, którzy dzięki temu, że praca będzie ich pasją, z zaangażowaniem przyczynią się do rozwoju firmy.
Savoir-vivre w biznesie
Savoir-vivre w biznesie to umiejętność taktownego, profesjonalnego i eleganckiego zachowania w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy koleżeńskiej lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie wskazówek zdrowego rozsądku z tym, co dyktuje nam troska, szacunek i uczciwość wobec osób, z którymi pracujesz.
Warsztat lidera
Jak motywować współczesnego pracownika? Kim jest lider i dlaczego we współczesnym świecie nie wystarczy być po prostu kierownikiem? Jakie cechy musi mieć, co powinien wiedzieć o pracownikach, jakie umiejętności powinien rozwinąć i jak ma to zrobić, to pytania, przed którymi staje manager. Dostarczamy wiedzę i umiejętności z budowania autorytetu wśród podwładnych. Rozwijamy umiejętności przewodzenia i zwiększania zaangażowania.
Warsztaty negocjacyjne dla Zarządu i Dyr. Sprzedaży
Warsztaty negocjacyjne dla Zarządu i Dyrektorów Sprzedaży
Szkolenie ma charakter warsztatu praktycznego, w trakcie którego uczestnicy ćwiczą techniki prowadzenia negocjacji pozycyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem metod radzenia sobie z presją, zastrzeżeniami, roszczeniami i próbami manipulacji, które może stosować klient. Równolegle szkoleni dowiadują się, jak najefektywniej prowadzić i zamykać negocjacje w zależności od typu osobowości klienta.
Motywacja jako narzędzie managera
Jak motywować współczesnego pracownika? Kim jest lider i dlaczego we współczesnym świecie nie wystarczy być po prostu kierownikiem? Jakie cechy musi mieć, co powinien wiedzieć o pracownikach, jakie umiejętności powinien rozwinąć i jak ma to zrobić, to pytania, przed którymi staje manager. Dostarczamy wiedzę i umiejętności z budowania autorytetu wśród podwładnych. Rozwijamy umiejętności przewodzenia i zwiększania zaangażowania.