Finanse dla nie finansistów, czyli co każdy menadżer powinien wiedzieć o finansach

Cena: 662,00 zł 662.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Szkolenie omawia problemy z zakresu finansów przedsiębiorstw, a przekazanie tych wiadomości odbywa się w sposób, który zaowocuje zrozumieniem przez uczestników podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstwa i mechanizmów ich funkcjonowania. Szkolenie zwraca uwagę na wpływ decyzji podejmowanych przez pracowników pionów niefinansowych na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo.

Informacje podstawowe 

Wymiar czasowy

1 dzień (8 godzin lekcyjnych)

Warianty i opcje
  • Formuła 2x4: możliwe jest "rozbicie" szkolenia na dwa 4-godzinne bloki i realizacja np. w godzinach wieczornych lub weekendy;

 Program szkolenia

Podstawowe pojęcia rachunkowości i finansów

  • Cel działalności przedsiębiorstwa i rola finansów w zarządzaniu,
  • Cele finansowe i niefinansowe,
  • Cele finansowe długo i krótkoterminowe,
  • Kto podlega ustawie o rachunkowości,
  • Badanie i ogłaszanie sprawozdań finansowych,
  • Metody i zasady rachunkowości,
  • Rachunkowość finansowa a rachunkowość podatkowa.

Bilans

  • Aktywa trwałe i obrotowe,
  • Źródła finansowania – kapitał własny i zobowiązania.

Rachunek Zysków i Strat

  • Przychody,
  • Koszty,
  • Wynik finansowy.

Szacowanie wolnych przepływów pieniężnych generowanych przez firmę

  • Siedem zasad dobrego szacowania wolnych przepływów pieniężnych,
  • Czego nie wolno brać pod uwagę przy szacowaniu przepływów pieniężnych,
  • Różnica między NCF (przepływy pieniężne netto), OCF (operacyjne przepływy pieniężne) i FCF (wolne przepływy pieniężne), jak je rozróżnić i jak właściwie wybrać.

Rachunek z przepływów pieniężnych (cash flow)

  • Warunki zastosowania rachunków wielowymiarowych (zarządzanie scentralizowane i zdecentralizowane – zalety i wady oraz wymogi informacyjne),
  • Wydzielanie i ocena działania ośrodków odpowiedzialności (centra kosztowe, centra zysku, centra inwestycyjne, ocena działalności),
  • Budowa i wykorzystanie rachunków wielowymiarowych (koszty stałe indywidualne i wspólne).

Amortyzacja

  • Pojęcie i cele amortyzacji,
  • Metody amortyzacji,
  • Wpływ stosowania amortyzacji na wyniki finansowe przedsiębiorstwa ,
  • Efekt podatkowy amortyzacji, mechanizm korzyści podatkowej.

Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa - ocena wiarygodności przedsiębiorstwa

  • Wskaźniki rentowności, płynności, efektywności, zadłużenia,
  • Analiza metodą Du Ponta,
  • Proste metody oceny wiarygodności kontrahenta.

Jak powstaje zysk?

  • Rodzaje kosztów w przedsiębiorstwie,
  • Próg rentowności,
  • Pojęcie jednostkowej marży brutto,
  • Wpływ działań podejmowanych w przedsiębiorstwie na wyniki w zależności od struktury kosztów,
  • Analiza opłacalności podejmowanych decyzji na podstawie analizy marży,
  • Wrażliwość przedsiębiorstwa na wahania koniunktury na rynku - dźwignia operacyjna,
  • Wrażliwość przedsiębiorstwa na zaciąganie zobowiązań - dźwignia finansowa .

Podejmowanie decyzji krótkoterminowych

  • Kapitał obrotowy i cykl konwersji gotówki,
  • Pułapka płynności, czyli jak bankrutują przedsiębiorstwa przynoszące zyski?
  • Polityka kredytowania odbiorców – zarządzanie należnościami,
  • Koszt kredytu kupieckiego – zarządzanie zobowiązaniami,
  • Utrzymywanie płynności finansowej,
  • Jakość zarządzania płynnością a wynik finansowy firmy.

Ocena wartości przedsiębiorstwa

  • W jaki sposób przedsiębiorstwo zarabia pieniądze? - Ekonomiczna wartość dodana,
  • Czynniki wpływające na wartość przedsiębiorstwa,
  • Narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa,
  • Wartość niematerialna przedsiębiorstwa .

Zmiana wartości pieniądza w czasie – elementy matematyki finansowej

  • Prosta prezentacja fundamentów matematyki finansowej,
  • Dlaczego wartość pieniądza w czasie zmienia się niezależnie od tego czy jest inflacja,
  • Jak porównywać kwoty z różnych momentów czasowych.

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl