Savoir-vivre w biznesie

Cena: 575,00 zł 575.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Savoir-vivre w biznesie to umiejętność taktownego, profesjonalnego i eleganckiego zachowania  w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy koleżeńskiej lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie wskazówek zdrowego rozsądku z tym, co dyktuje nam troska, szacunek i uczciwość wobec osób, z którymi pracujesz.

Sympatyczne i przyjazne wrażenie to nie tylko dobre maniery, ale również dobry interes. Wrażenie, które wywierasz na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, decyduje o charakterze całej znajomości. To, w jaki sposób zachowasz się w tej sytuacji społecznej
i czy wykażesz się profesjonalną swobodą, może w prosty sposób przełożyć się na efekty finansowe.

Savoir-vivre w biznesie to szkolenie, którego celem jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w sytuacjach profesjonalnych.

Informacje podstawowe 

Cele szkolenia

Ze szkolenia „Savoir-vivre w biznesie” wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na te pytania i wiedzę, dającą swobodę zachowania w każdej sytuacji biznesowej i towarzyskiej. Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menedżerach, specjalistach i osobach prowadzących własną działalność. Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie etykiety profesjonalnej.

  • Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?
  • Jak elegancko prowadzić konwersację?
  • Czy hierarchia zawodowa jest ważna przy wsiadaniu do samochodu?
  • W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek?
  • Czy wypada przejść na „ty” w klientem?
  • Jak elegancko zaprosić partnerów biznesowych na oficjalne przyjęcie?
  • Czym jest precedencja i jakie są jej zasady?
  • Jak prowadzić biznesową korespondencję elektroniczną z klasą?

Metodyka szkolenia

Szkolenie ma na celu nauczenie zasad etykiety profesjonalnej w praktyce, dlatego główny nacisk kładzie się na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowano odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach.

Na potrzeby treningu przygotowano dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analizy case studies. Wszystkie informacje i ćwiczenia przedstawione są w formie atrakcyjnej prezentacji multimedialnej. Dodatkowo, na zakończenie kursu każdy uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy z usystematyzowaną wiedzą.

Warsztatowa forma szkoleń jest najbardziej efektywna z trzech powodów. Po pierwsze, każdy uczestnik praktycznie stosuje wiedzę przekazaną mu przez trenera. Po drugie, każdy może zadać dowolną liczbę pytań i otrzymać odpowiedź na intrygujące go zagadnienia. Po trzecie, trener może elastycznie dostosować się do wymagań wszystkich osób.

Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.

Wymiar czasowy

  • 2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu

  • Aspekty organizacyjne,
  • Stworzenie mapy potrzeb,
  • Ustalenie zasad współpracy w grupie,
  • Etykieta profesjonalna – klucz do sukcesu,
  • Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie.

Ćwiczenie „20 pierwszych sekund”

Po wstępnym poznaniu zasad mowy ciała oraz eleganckiego sposobu autoprezentacji, Uczestnicy warsztatów zostaną poproszeni o wykorzystanie ich w praktyce. Dzięki nabytym
w trakcie szkolenia umiejętnościom będą tym samym doskonalić wywieranie pierwszego dobrego wrażenia.

PIERWSZE SPOTKANIE – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie

  • Zasady uniwersalne – zasada „3 – 1,5”, uścisk dłoni, gdzie i jak wolno się witać,
    a gdzie nie wypada, jak uniknąć gafy,
  • Relacje biznesowe a towarzyskie – przedstawianie się, witanie, podanie dłoni, całowanie
    w dłoń, powstawanie,
  • Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.

Ćwiczenie „Z pierwszej ręki”

Kto komu pierwszy podaje rękę przy przedstawianiu się i co należy powiedzieć? Zadanie polega na sprawdzeniu stopnia przyswojenia zasad pierwszeństwa w autoprezentacji. Uczestnicy szkolenia wczuwają się w inscenizowane sytuacje w rozmaitych okolicznościach towarzyskich i biznesowych.

Ćwiczenie „Powitanie sukcesu”

Uczestnicy szkolenia stają się na moment aktorami: odgrywają scenki i wczuwają się w role osób na różnych stanowiskach menedżerskich. Ćwiczenie uczy prawidłowych nawyków w powitaniach, prezentacji siebie i innych osób oraz w wymianie wizytówek.

JĘZYKOWY SAVOIR-VIVRE – sztuka słowa z życiu zawodowym zasady grzeczności
w dyskusji

  • Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne,
  • Formalne zwroty grzecznościowe – czy i kiedy można przejść na „Ty”,
  • Prowadzenie konwersacji – nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone
    i niedozwolone, aktywne słuchanie, pochwały i przyjmowanie komplementów.

Ćwiczenie „Na podsłuchu”

Zadaniem Uczestników szkolenia jest uważne wysłuchanie nagrania dialogu między osobami będącymi
w trakcie spotkania biznesowego oraz wychwycenie błędów językowych i gaf popełnionych przez rozmówców.

PRECEDENCJA – kwestia pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej

  • Hierarchia – odmienność hierarchii służbowej i towarzyskiej, kto pierwszy i dlaczego,
  • Wspólna podróż windą, przepuszczanie w drzwiach,
  • Podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wsiadanie i wysiadanie,
  • Hierarchia miejsc przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych
    i towarzyskich.

Ćwiczenie „Miejsce dla każdego”

Zadanie Uczestników szkolenia polega na zastosowaniu wiedzy na temat poprawnego zajmowania miejsc w trakcie rozmaitych sytuacji biznesowych (negocjacje, podróże służbowe, zebrania), a także na przyjęciach.

ELEGANCKIE SPOTKANIA – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe

  • Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco, zasady zachowania się,
  • Spotkania towarzyskie – zasady zachowanie się,
  • Za drzwiami gabinetu – czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt służbowych, powitanie gości biznesowych, poczęstunek w firmie, przebieg rozmów, pożegnanie,
  • Savoir-vivre w operze i teatrze,
  • Upominki w dobrym stylu – prezenty, kwiaty, osobliwości w sztuce obdarowywania,
  • Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie.

Ćwiczenie „Za biurkiem i przy barze”

W tym ćwiczeniu Uczestnicy szkolenia wykazują się zdolnościami odnalezienia się zarówno
w sytuacjach typowo biznesowych, jak i towarzyskich, a także umiejętnościami ich rozróżnienia
i zastosowania wobec nich odpowiednich reguł etykiety. Zadanie realizuje się w pracy zespołowej.

PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu

  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju,
  • Businessman – wygląd, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiego pana, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby,
  • Businesswoman – wygląd, fryzura, makijaż, manicure, biżuteria, rodzaje strojów dostosowanych do okazji, złote zasady eleganckiej pani, ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby.

Ćwiczenie „Perfekcyjny image”

Uczestnikom prezentowane zdjęcia kobiet i mężczyzn w różnych sytuacjach biznesowych
i towarzyskich. Ćwiczenie polega na rozpoznaniu gaf w ubiorze i wyglądzie popełnionych przez przedstawione osoby. Zadanie kończy się wspólnym stworzeniem kodeksu „złotych zasad” dotyczących eleganckiej prezencji.

SAVOIR-VIVRE PRZY STOLE

  • Wejście do restauracji – zamawianie oraz kolejność dań, obsługa kelnerska,
  • Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie,
  • Napoje alkoholowe – dobór trunku do okazji,
  • Jak jeść niektóre potrawy,
  • Elegancko i swobodnie – zasady zachowania się przy stole,
  • Przemówienia i toasty – kiedy, na czyją cześć i jak je wznosić,
  • Wyjście z restauracji – płacenie rachunku, dawanie napiwków.

Ćwiczenie „Rządy widelca”

Każdy z Uczestników szkolenia ma w tym ćwiczeniu niepowtarzalną okazję do praktycznego nauczenia się dobrych manier przy stole. Korzystając z zestawu nakrycia stołowego, przyswaja wiedzę na temat celu istnienia każdego elementu i okoliczności kulinarnych, w których się go używa.

KOMUNIKACJA W DOBRYM STYLU – korespondencja tradycyjna i elektroniczna

  • Poczta tradycyjna – język biznesowej korespondencji, układ pism, nagłówki i zakończenia,
  • Poczta elektroniczna – zasady eleganckiego pisania wiadomości, spaming, łańcuszki szczęścia,
  • Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów, zwroty powitalne i pożegnalne.

Ćwiczenie „Masz wiadomość”

Zadanie polega na wykorzystaniu w praktyce wiedzy o tym, jak powinna być prowadzona korespondencja służbowa (tradycyjna i elektroniczna) z klientami i kontrahentami, a także z partnerami biznesowymi, aby służyła utrzymaniu i pielęgnacji dobrych kontaktów.

MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE – Zasady postępowania w kontaktach biznesowych
za granicą

  • Z wizytą za granicą – spotkania służbowe, witanie się, wizytówki, tytułowanie, podejmowanie gości, wygląd – różnice kulturowe między Ameryką Południową, USA, Europą, Bliskim Wschodem, Azją oraz Afryką,
  • Bez słów – mowa niewerbalna – zróżnicowane znaczenie gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego oraz dystansu.

Ćwiczenie „Co kraj, to obyczaj”

Celem zadania jest umożliwienie zrozumienia różnic kulturowych występujących
na międzynarodowych spotkaniach biznesowych. W ramach ćwiczenia wyświetlane są krótkie filmy obrazujące międzykulturowe różnice w profesjonalnej etykiecie.

PODSUMOWANIE

  • Podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności,
  • Sesja pytań i odpowiedzi,
  • Ocena szkolenia.

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl