Opis
Szkolenie
Savoir-vivre w biznesie to umiejętność taktownego, profesjonalnego i eleganckiego zachowania w stosunku do ludzi, z którymi kontaktujemy się na płaszczyźnie zawodowej – w ramach współpracy koleżeńskiej lub kontaktów z klientami. Trudność w przyswojeniu zasad etykiety biznesowej polega na tym, że w przeciwieństwie do dobrych obyczajów rodzinnych i społecznych nie posiada jasno sprecyzowanego kodeksu. Bon ton w biznesie to nie zbiór sztywnych reguł, lecz inteligentne łączenie wskazówek zdrowego rozsądku z tym, co dyktuje nam troska, szacunek i uczciwość wobec osób, z którymi pracujesz.
Sympatyczne i przyjazne wrażenie to nie tylko dobre maniery, ale również dobry interes. Wrażenie, które wywierasz na nowo poznanym potencjalnym kliencie czy współpracowniku, decyduje o charakterze całej znajomości. To, w jaki sposób zachowasz się w tej sytuacji społecznej
i czy wykażesz się profesjonalną swobodą, może w prosty sposób przełożyć się na efekty finansowe.
Savoir-vivre w biznesie to szkolenie, którego celem jest przekazanie wiedzy na temat prawidłowych, dobrze widzianych i kształtujących pozytywny obraz osoby sposobów zachowania w sytuacjach profesjonalnych.
Informacje podstawowe
Cele szkolenia |
Ze szkolenia „Savoir-vivre w biznesie” wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na te pytania i wiedzę, dającą swobodę zachowania w każdej sytuacji biznesowej i towarzyskiej. Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menedżerach, specjalistach i osobach prowadzących własną działalność. Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie etykiety profesjonalnej.
|
Metodyka szkolenia |
Szkolenie ma na celu nauczenie zasad etykiety profesjonalnej w praktyce, dlatego główny nacisk kładzie się na wykonywanie ćwiczeń. Wśród nich można wymienić takie, które realizowane są indywidualnie, w parach i w kilkuosobowym zespole – do każdej umiejętności dopasowano odpowiedni tryb prowadzenia ćwiczenia, aby świeżo nabytą wiedzę stosować w najlepszych do danej sytuacji warunkach. Na potrzeby treningu przygotowano dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analizy case studies. Wszystkie informacje i ćwiczenia przedstawione są w formie atrakcyjnej prezentacji multimedialnej. Dodatkowo, na zakończenie kursu każdy uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy z usystematyzowaną wiedzą. Warsztatowa forma szkoleń jest najbardziej efektywna z trzech powodów. Po pierwsze, każdy uczestnik praktycznie stosuje wiedzę przekazaną mu przez trenera. Po drugie, każdy może zadać dowolną liczbę pytań i otrzymać odpowiedź na intrygujące go zagadnienia. Po trzecie, trener może elastycznie dostosować się do wymagań wszystkich osób. Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu. |
Wymiar czasowy |
|
Program szkolenia
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW – etykieta profesjonalna kluczem do sukcesu |
Ćwiczenie „20 pierwszych sekund” Po wstępnym poznaniu zasad mowy ciała oraz eleganckiego sposobu autoprezentacji, Uczestnicy warsztatów zostaną poproszeni o wykorzystanie ich w praktyce. Dzięki nabytym |
PIERWSZE SPOTKANIE – Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie |
Ćwiczenie „Z pierwszej ręki” Kto komu pierwszy podaje rękę przy przedstawianiu się i co należy powiedzieć? Zadanie polega na sprawdzeniu stopnia przyswojenia zasad pierwszeństwa w autoprezentacji. Uczestnicy szkolenia wczuwają się w inscenizowane sytuacje w rozmaitych okolicznościach towarzyskich i biznesowych. Ćwiczenie „Powitanie sukcesu” Uczestnicy szkolenia stają się na moment aktorami: odgrywają scenki i wczuwają się w role osób na różnych stanowiskach menedżerskich. Ćwiczenie uczy prawidłowych nawyków w powitaniach, prezentacji siebie i innych osób oraz w wymianie wizytówek. |
JĘZYKOWY SAVOIR-VIVRE – sztuka słowa z życiu zawodowym zasady grzeczności |
Ćwiczenie „Na podsłuchu” Zadaniem Uczestników szkolenia jest uważne wysłuchanie nagrania dialogu między osobami będącymi |
PRECEDENCJA – kwestia pierwszeństwa, czyli o użyteczności hierarchii zawodowej |
Ćwiczenie „Miejsce dla każdego” Zadanie Uczestników szkolenia polega na zastosowaniu wiedzy na temat poprawnego zajmowania miejsc w trakcie rozmaitych sytuacji biznesowych (negocjacje, podróże służbowe, zebrania), a także na przyjęciach. |
ELEGANCKIE SPOTKANIA – wykwintne przyjęcia i mniej oficjalne spotkania biznesowe |
Ćwiczenie „Za biurkiem i przy barze” W tym ćwiczeniu Uczestnicy szkolenia wykazują się zdolnościami odnalezienia się zarówno |
PROFESJONALNY WIZERUNEK – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu |
Ćwiczenie „Perfekcyjny image” Uczestnikom prezentowane zdjęcia kobiet i mężczyzn w różnych sytuacjach biznesowych |
SAVOIR-VIVRE PRZY STOLE |
Ćwiczenie „Rządy widelca” Każdy z Uczestników szkolenia ma w tym ćwiczeniu niepowtarzalną okazję do praktycznego nauczenia się dobrych manier przy stole. Korzystając z zestawu nakrycia stołowego, przyswaja wiedzę na temat celu istnienia każdego elementu i okoliczności kulinarnych, w których się go używa. |
KOMUNIKACJA W DOBRYM STYLU – korespondencja tradycyjna i elektroniczna |
Ćwiczenie „Masz wiadomość” Zadanie polega na wykorzystaniu w praktyce wiedzy o tym, jak powinna być prowadzona korespondencja służbowa (tradycyjna i elektroniczna) z klientami i kontrahentami, a także z partnerami biznesowymi, aby służyła utrzymaniu i pielęgnacji dobrych kontaktów. |
MIĘDZYNARODOWY SAVOIR-VIVRE – Zasady postępowania w kontaktach biznesowych |
Ćwiczenie „Co kraj, to obyczaj” Celem zadania jest umożliwienie zrozumienia różnic kulturowych występujących |
PODSUMOWANIE |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.