Wystąpienia publiczne: szkolenie medialne
Opis
Wystąpienia publiczne: szkolenie medialne
Współczesny świat daje nieporównywalne z niczym wcześniej możliwości. Aby móc z nich w pełni korzystać, należy posiąść umiejętność przekonywania otoczenia do swoich idei. Nie sposób tego osiągnąć bez znajomości zasad retoryki i perswazji.
Szkolenie ma na celu ułatwienie wystąpień publicznych. Wystąpień przed kamerą, ale też wszelkich innych. Dzięki temu, że szkolenie ma formę warsztatu a jego podstawowym narzędziem jest kamera, uczestnicy nabywają „medialną” świadomość samych siebie.
Zwracamy uwagę na treść ale i formę. Pokazujemy jak mówić, żeby być nie tylko słyszanym ale i usłyszanym, zapamiętanym. Wykorzystujemy profesjonalny sprzęt telewizyjny np. światło, które ma niebagatelny wpływ na efekt końcowy nagrania/wystąpienia. Szkolimy w grupach i w grupach analizujemy poszczególne ćwiczenia. Współuczestnicy są naturalną próbką społeczną, ich opinia jest zatem bezcenna.
Informacje podstawowe
Forma treningu |
Cele treningu Ze szkolenia „Wystąpienia publiczne: szkolenie medialne” wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na poniższe pytania. Posiądziesz wiedzę i swobodę w posługiwaniu się nowo nabytymi umiejętnościami.
Metody pracy Aby skutecznie nauczyć się prowadzenia prezentacji, należy wielokrotnie poddać się ćwiczeniom i treningom. Szkolenie przybliży uczestnikom zasady perswazji i retoryki, a następnie umożliwi wykorzystanie ich w praktyce, pod okiem trenera. Dlatego jedną z kluczowych metod pracy są warsztaty, polegające na przygotowaniu krótkich prezentacji. Wystąpienia każdego Uczestnika zostaną nagrane, by po zakończeniu kursu mógł przyjrzeć się sobie obiektywnie. Zajęcia prowadzone będą w oparciu o filmy i nagrania audio. Przyjazna atmosfera treningu i indywidualne podejście do każdej osoby sprawią, że stres towarzyszący wystąpieniom zostanie zminimalizowany, a to przełoży się na efekty całego szkolenia. |
Wymiar czasowy |
1 dzień (8 godzin lekcyjnych) |
Grupa docelowa
- Profesjonaliści z różnych branż – menedżerowie, liderzy zespołów, przedsiębiorcy, którzy regularnie uczestniczą w spotkaniach, konferencjach lub prezentacjach i chcą poprawić swoje umiejętności wystąpień publicznych.
- Specjaliści PR i komunikacji – osoby, które zawodowo zajmują się komunikacją, w tym rzecznicy prasowi, specjaliści ds. komunikacji korporacyjnej, którzy muszą efektywnie komunikować się z mediami i szeroką publicznością.
- Osoby publiczne – politycy, działacze społeczni, influencerzy, którzy chcą lepiej zarządzać swoim wizerunkiem publicznym i skuteczniej oddziaływać na swoich odbiorców.
- Pracownicy naukowi i edukatorzy – nauczyciele, wykładowcy akademiccy i wszyscy ci, którzy regularnie występują przed grupą, prezentując swoją wiedzę i osiągnięcia.
- Studenci i osoby przygotowujące się do roli mówcy – każdy, kto chce zdobyć pewność siebie w mówieniu publicznym i nauczyć się, jak radzić sobie z tremą oraz jak efektywnie przekazywać swoje przesłanie.
Program szkolenia
RETORYKA |
|
SYMPATIA OD PIERWSZEGO WEJRZENIA |
|
BUDOWANIE NAPIĘCIA |
|
ZABIERZ GŁOS - PRACA NAD DYKCJĄ |
|
PRECYZYJNA KOMUNIKACJA WERBALNA |
|
PRZEMYŚLANA KONSTRUKCJA WYSTĄPIENIA |
|
OCZAROWANIE SŁUCHACZY - KONTAKT Z WIDOWNIĄ |
|
ODPOWIEDZI NA PYTANIA (TAKŻE TE TRUDNE) |
|
POKONAJ TREMĘ |
|
KONIEC W DOBRYM STYLU |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.