Wystąpienia publiczne: szkolenie medialne

Cena: 6 588,00 zł

Cena regularna:

6588.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Wystąpienia publiczne: szkolenie medialne

Współczesny świat daje nieporównywalne z niczym wcześniej możliwości. Aby móc z nich w pełni korzystać, należy posiąść umiejętność przekonywania otoczenia do swoich idei. Nie sposób tego osiągnąć bez znajomości zasad retoryki i perswazji.

Szkolenie ma na celu ułatwienie wystąpień publicznych. Wystąpień przed kamerą, ale też wszelkich innych. Dzięki temu, że szkolenie ma formę warsztatu a jego podstawowym narzędziem jest kamera, uczestnicy nabywają „medialną” świadomość samych siebie.  

Zwracamy uwagę na treść ale i formę. Pokazujemy jak mówić, żeby być nie tylko słyszanym ale i usłyszanym, zapamiętanym. Wykorzystujemy profesjonalny sprzęt telewizyjny np. światło, które ma niebagatelny wpływ na efekt końcowy nagrania/wystąpienia. Szkolimy w grupach i w grupach analizujemy poszczególne ćwiczenia. Współuczestnicy są naturalną próbką społeczną, ich opinia jest zatem bezcenna.

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Cele treningu

Ze szkolenia „Wystąpienia publiczne: szkolenie medialne” wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na poniższe pytania. Posiądziesz wiedzę i swobodę w posługiwaniu się nowo nabytymi umiejętnościami.

  • Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?
  • W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek?
  • Jak się prezentować w sposób wiarygodny i naturalny?
  • Jak świadomie korzystać z komunikacji niewerbalnej?
  • Jak przekonać audytorium do swojego pomysłu?
  • Jakie są metody radzenia sobie z tremą?

Metody pracy

Aby skutecznie nauczyć się prowadzenia prezentacji, należy wielokrotnie poddać się ćwiczeniom i treningom. Szkolenie przybliży uczestnikom zasady perswazji i retoryki, a następnie umożliwi wykorzystanie ich w praktyce, pod okiem trenera. Dlatego jedną z kluczowych metod pracy są warsztaty, polegające na przygotowaniu krótkich prezentacji. Wystąpienia każdego Uczestnika zostaną nagrane, by po zakończeniu kursu mógł przyjrzeć się sobie obiektywnie. Zajęcia prowadzone będą w oparciu o filmy i nagrania audio. Przyjazna atmosfera treningu i indywidualne podejście do każdej osoby sprawią, że stres towarzyszący wystąpieniom zostanie zminimalizowany, a to przełoży się na efekty całego szkolenia.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.

Wymiar czasowy

1 dzień (8 godzin lekcyjnych)

Grupa docelowa  

  • Profesjonaliści z różnych branż – menedżerowie, liderzy zespołów, przedsiębiorcy, którzy regularnie uczestniczą w spotkaniach, konferencjach lub prezentacjach i chcą poprawić swoje umiejętności wystąpień publicznych.
  • Specjaliści PR i komunikacji – osoby, które zawodowo zajmują się komunikacją, w tym rzecznicy prasowi, specjaliści ds. komunikacji korporacyjnej, którzy muszą efektywnie komunikować się z mediami i szeroką publicznością.
  • Osoby publiczne – politycy, działacze społeczni, influencerzy, którzy chcą lepiej zarządzać swoim wizerunkiem publicznym i skuteczniej oddziaływać na swoich odbiorców.
  • Pracownicy naukowi i edukatorzy – nauczyciele, wykładowcy akademiccy i wszyscy ci, którzy regularnie występują przed grupą, prezentując swoją wiedzę i osiągnięcia.
  • Studenci i osoby przygotowujące się do roli mówcy – każdy, kto chce zdobyć pewność siebie w mówieniu publicznym i nauczyć się, jak radzić sobie z tremą oraz jak efektywnie przekazywać swoje przesłanie.

Program szkolenia 

RETORYKA

  • Jakich talentów wymaga od nas sztuka wystąpień publicznych,
  • Zdefiniuj swoją osobowość – czym dysponuję, co umiem, w czym jestem dobry,
  • Styl wystąpień publicznych – jak przemawiają naprawdę dobrzy mówcy.

SYMPATIA OD PIERWSZEGO WEJRZENIA

  • Mowa ciała – jak prawidłowo stać, chodzić, siedzieć oraz gestykulować, aby zrobić doskonałe pierwsze wrażenie,
  • Zachowanie na scenie – najważniejsze zasady zachowania się na scenie wypracowane przez aktorów teatralnych i mówców biznesowych,
  • Etykieta ubioru profesjonalnego mówcy – tajemnice profesjonalnego stroju i wyglądu.

BUDOWANIE NAPIĘCIA 

  • Główne przesłanie wystąpienia – określenie celu prezentacji, czyli co i jak chcesz przekazać,
  • Zabłyśnij na wejściu – czyli sposoby na mocne otwarcie prezentacji,
  • Nigdy nie zaczynaj swojej prezentacji od... – skuteczne metody na zepsucie każdego wystąpienia.

ZABIERZ GŁOS - PRACA NAD DYKCJĄ

  • Rozgrzewka mówcy – aparat mowy jest jak bicepsy, przed treningiem trzeba go rozgrzać,
  • Skutecznie posługiwanie się głosem – ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy
    i oddychania przeponowego,
  • Interesujący głos – praktyczne ćwiczenia pracy z głosem (dykcja, poprawna artykulacja, ciekawa intonacja, ton i barwa głosu),
  • Przykazania człowieka mówiącego – jak dbać o głos i jego higienę.

PRECYZYJNA KOMUNIKACJA WERBALNA

  • Zmiany w wypowiedzi, które uatrakcyjnią prezentację,
  • Zatruwacze prezentacji – zwroty osłabiające kontakt ze słuchaczami,
  • Zasady używania liczb w prezentacji,
  • Język perswazji w wystąpieniu publicznym – rozwinięcie umiejętności przekonywania
    i perswazji.

PRZEMYŚLANA KONSTRUKCJA WYSTĄPIENIA

  • Struktura prezentacji – uporządkowanie treści i konstruowanie scenariusza wystąpienia,
  • Komunikacja wizualna – aranżacja sali i przygotowanie sprzętu, pomoce audiowizualne,
  • Czas wystąpienia – sposoby na panowanie nad czasem w trakcie prezentacji,
  • Rodzaje wystąpień publicznych – (studio, plener, konferencja prasowa, aula, wykład, przemówienie kryzysowe, inspirowanie do zmian, przemówienie a vista i udzielanie wywiadów).

OCZAROWANIE SŁUCHACZY - KONTAKT Z WIDOWNIĄ

  • Etapy analizy widowni – budowanie pozytywnej relacji oraz zaspokojenie potrzeb audytorium,
  • Jak wykorzystać umysły widowni, aby pozostała Ci wierna do końca wystąpienia,
  • Metody oczarowania słuchaczy – jak z dobrej prezentacji zrobić świetną,
  • Wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy – jak mówić językiem zmysłów w czasie prezentacji,
  • Zasady postępowania z trudnymi słuchaczami.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA (TAKŻE TE TRUDNE)

  • Aktywne słuchanie – parafraza, precyzowanie, odzwierciedlanie, zadawanie pytań,
  • Jak prawidłowo odpowiadać na pytania – gdy są podchwytliwe i prowokacyjne
    lub gdy nie znamy odpowiedzi,
  • Jak prawidłowo reagować na pytania – jak zachować się w czasie sesji pytań i odpowiedzi.

POKONAJ TREMĘ

  • Sposoby na doraźne pozbycie się tremy,
  • Profilaktyka – jak zminimalizować strach przed wystąpieniami publicznymi,
  • Metody wykorzystania stresu, aby działał na naszą korzyść.

KONIEC W DOBRYM STYLU

  • Sposoby na brawurowe zakończenie prezentacji,
  • Dekalog prelegenta – o czym każdy mówca powinien pamiętać.

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl