Opis
Rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych u dzieci.
Szkolenie „Rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych u dzieci” skupia się na zdobywaniu umiejętności potrzebnych do wsparcia rozwoju dzieci w obszarze kompetencji społecznych i emocjonalnych. Szkolenie pomaga uczestnikom zrozumieć, jak ważne są te kompetencje dla ogólnego rozwoju dzieci oraz jak mogą być rozwijane poprzez różne metody i techniki stosowane w pracy z dziećmi. Szkolenie oferuje praktyczne narzędzia, które uczestnicy będą mogli wykorzystać w swojej pracy z dziećmi w różnym wieku.
Cel szkolenia
- Zrozumienie znaczenia kompetencji społecznych i emocjonalnych dla rozwoju dzieci.
- Poznanie skutecznych metod i technik wspierających rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych.
- Umiejętność praktycznego stosowania zdobytych narzędzi w codziennej pracy z dziećmi.
Wymiar czasowy
- 2 dni, 16 godzin lekcyjnych
możliwe godziny popołudniowe lub weekendy
Program szkolenia
- Wprowadzenie do kompetencji społecznych i emocjonalnych: definicje, teorie, rola w rozwoju dziecka.
- Analiza potrzeb dzieci w różnym wieku: rozwój społeczno-emocjonalny w poszczególnych etapach życia.
- Wykorzystanie zabaw i ćwiczeń w rozwijaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych: metoda „Zabawy z celami” autorstwa Violi Spolin.
- Techniki relaksacyjne i uważności (mindfulness) dla dzieci: metoda „Jestem tutaj i teraz” autorstwa Jon Kabat-Zinn.
- Wspieranie komunikacji i rozumienia emocji u dzieci: teoria inteligencji emocjonalnej (Daniel Goleman), metoda „Koło emocji” autorstwa Roberta Plutchika.
- Rozwijanie umiejętności współpracy i rozwiązywania konfliktów: metoda „Drama” autorstwa Phila Jonesa, techniki negocjacji i mediacji.
- Wspieranie poczucia własnej wartości i samodzielności u dzieci: metoda wzmocnień, metoda „Poradnik samodzielności” autorstwa Julie Lythcott-Haims.
- Praktyczne zastosowanie technik i metod w pracy z dziećmi: planowanie działań, ewaluacja, refleksja nad własną praktyką.
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.