Obsługa gości w restauracji i hotelu

Cena: 9 012,00 zł

Cena regularna:

9012.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Szkolenie to kierujemy do wszystkich pracowników restauracji, którzy mają bezpośredni/ pośredni kontakt z gośćmi i pragną zdobyć oraz poszerzyć wiedzę i umiejętności dotyczące całego procesu obsługi.

Zwracamy uwagę na fachową obsługę gościa, dbanie o profesjonalny wizerunek restauracji, zwiększenie świadomości odnośnie własnej roli w restauracji, poznanie sposobów poprawienia własnej efektywności w pełnionej roli, zdobycie umiejętności identyfikacji i wykorzystywania swoich mocnych stron w pracy oraz skuteczniejszego wpływania na wyniki restauracji poprzez aktywną sprzedaż.

Podczas zajęć uczestnicy nauczą się m.in.:

  • jak budować własną siłę i skuteczność w komunikacji z gościem
  • jak unikać trudnych sytuacji w kontaktach z ludźmi
  • w jaki sposób rozwiązywać sytuacje konfliktowe
  • jak zarządzać emocjami i skutecznie radzić sobie ze stresem
  • zastosowania konkretnych technik asertywnych

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Metody dydaktyczne są zróżnicowane, by urozmaicić i uatrakcyjnić, a przede wszystkim ułatwić zdobywanie wiedzy uczestnikom. Nadto po rozpoznaniu aktualnej wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia, metody dydaktyczne zostaną dopasowane do ich stopnia znajomości przedmiotu:

  • Studium Przypadku stosowane jest w celu poznania różnych doświadczeń oraz nabycia i przetrenowania umiejętności analizy, wnioskowania oraz kreatywnego poszukiwania rozwiązań określonego problemu.
  • Feedback indywidualny stosowany jest w celu udzielenia konstruktywnej informacji zwrotnej uczestnikowi oraz wzmocnienia jego motywacji do stosowania poznanych technik w działaniach zawodowych
  • Gra szkoleniowa stosowana jest w celu doświadczenia złożonych mechanizmów występujących w praktyce zawodowej uczestników
  • Pozostałe metody treningowe: burza mózgów, dyskusja, interaktywna prezentacja, akwarium

Wymiar czasowy

  • 2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

Kluczowe umiejętności z zakresu obsługi gości - wprowadzenie

  • Jak szybko i skutecznie budować argumentację?
  • Jak dostrajać się do rozmówcy na poziomie języka i emocji?
  • Jak budować zaufanie do własnej osoby?
  • Jak kierować rozmowę na właściwe tory?
  • 5 wymiarów skutecznej komunikacji
  • Mowa werbalna i pozawerbalna

Wygląd i prezentacja kelnera

  • cechy osobowe dobrego kelnera
  • kultura obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej
  • jak osoba kelnera wpływa na samopoczucie gościa
  • budowanie wizerunku pracownika restauracji

Karta menu

  • znaczenie i znajomość karty menu
  • podawanie karty menu

Standard obsługi gościa

  • powitanie gościa w restauracji – dobre samopoczucie od wejścia
  • sprawdzenie rezerwacji/ wskazanie stolika prezentowanie specjalności szefa kuchni, potraw dnia
  • umiejętność doradzenia, dopytania o oczekiwania klienta – gdy jest niezdecydowany
  • przyjęcie zamówienia posiłków
  • pomoc w wyborze potraw
  • potwierdzenie zamówienia
  • dodatkowe propozycje – napój, przystawki/przekąski
  • jakich słów unikać a jakie podkreślać
  • przyniesienie posiłku i sposób jego podania
  • sposób i czas podania rachunku
  • ponowne zaproszenie

Obsługa w trakcie spożywania posiłku

  • reagowanie na potrzeby gościa
  • obserwacja gościa i reakcja na jego potrzeby
  • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami:
    • hałasujący gość,
    • gość pod wpływem zbyt dużej ilości alkoholu,
    • gość, który nie chce zapłacić rachunku,
    • gość poirytowany zbyt długim oczekiwaniem na stolik/posiłek

Techniki antystresowe i relaksacyjne

  • Odreagowywanie – jak pozbyć się nadmiaru negatywnej energii
  • Jak skierować negatywną energię w pozytywnym kierunku?
  • Techniki odzyskiwania wewnętrznego spokoju
  • Wizualizacja
  • Zmienianie nawyków

Podsumowanie szkolenia

  • Zachowanie równowagi między życiem zawodowym i osobistym
  • Start – co zacznę stosować?
  • Continue – co będę kontynuował/-a?
  • Stop – czego zaprzestanę?

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl