Kreatywne rozwiązywanie problemów

Cena: 719,00 zł 719.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.  

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Cele treningu

Celem szkolenia jest poznanie własnych preferencji i kompetencji w procesie kreatywnego rozwiązywania problemów. Trener skupia się na:

  • Zapoznaniu uczestników z modelem kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Zdefiniowaniu sytuacji, w których efektywne jest wykorzystywanie kreatywności w rozwiązywaniu problemu
  • Ćwiczeniu i adaptacji modelu kreatywnego rozwiązywania problemów do indywidualnych potrzeb uczestników. 

Metody pracy

Adresatem szkolenia są osoby zainteresowane rozwojem umiejętności rozwiązywania problemów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak radzić sobie z nietypowymi problemami, co konkretnie potrzebujesz zrobić, by rozwiązać nowy problem, lub efektywniej wykorzystywać sytuacje dające możliwości, to szkolenie jest dla Ciebie.  Podstawowe korzyści osiągane na szkoleniu:

  • Poznanie procesu kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Zwiększenie efektywności w rozwiązywaniu problemów
  • Zdobycie umiejętności zastosowania odpowiedniej strategii rozwiązywania problemów dla konkretnej sytuacji
  • Poznanie i ćwiczenie technik generowania pomysłów i wybijania się ze schematycznego myślenia
  • Możliwość adaptacji narzędzi wspierających kreatywne myślenie do własnych potrzeb
  • Poznanie i praca nad własnymi przekonaniami na temat kreatywności w biznesie
  • Poznanie zasad rządzących kreatywnością i przekucie ich w zachowania wspierające kreatywność

Wymiar czasowy

2 dni (16 godzin lekcyjnych)

 Program szkolenia 

Rozpoczynamy

  • "Poznajmy się" - integracja Uczestników - wywiady
  • Zagadki pobudzające myślenie

Czym jest kreatywnośd

  • podstawowe pytania dotyczące kreatywności: czy kreatywność jest cechą osób, efektów działania czy procesów? czy jest zjawiskiem społecznym czy jednostkowym? czy jest powszechna czy należy do rzadkości? czy ma charakter ogólny czy szczegółowy? czy jest cechą ilościową czy jakościową?
  • Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne jako podstawowe procesy kreatywności
  • myślenie lateralne a wertykalne
  • czym jest kreatywność dla mnie, jak może mi pomóc w osiągnięciu ważnych celów? wykorzystanie twórczego myślenia w zarządzaniu
  • cechy sprzyjające kreatywnemu myśleniu i właściwości twórczego myślenia
  • podstawy procesów twórczych: pobudzenie, koncentracja, lokalizacja, uczenie się, uwaga rozproszona i skupiona, przepływ "flow"
  • związek inteligencji z kreatywnością bariery kreatywności,
  • hamowanie kreatywności,
  • kwestionowanie własnych przekonań
  • twórcza siła motywacji
  • samoocena kreatywności

Wykorzystywanie obu półkul mózgowych

  • zrozumied swój mózg - test prawo- lewo-półkulowy
  • rozgrzewki umysłowe

Proces kreatywnego rozwiązywania problemów

  • analiza sytuacji problemowej (identyfikacja problemu)
  • badanie przyczyn powstawania problemu (np. analiza pola siły, diagram ryby)
  • określenie celów rozwiązania (wg SMART)
  • generowanie i porządkowanie pomysłów (np. burza mózgów, analiza ABC, mind-mapping) wybór, oceny i ulepszanie pomysłów (np. drzewo decyzyjne, alternatywy mapy rozwiązań)
  • wprowadzanie w życie wypracowanych rozwiązań

Wykorzystanie kreatywności w zespole i biznesie - jak to uzyskać?

  • co sprzyja twórczej współpracy
  • zmiana kulturowa innowacyjność jako element inteligencji emocjonalnej (zabójcy twórczej pracy, test innowacyjności firmy)
  • warsztat świadomości wartości (podejmowanie decyzji i ich konsekwencje, świadomość wykorzystywania czasu)
  • kim jest twórczy lider?
  • efektywne zebrania

Twórcze rozwiązywanie konkretnych problemów uczestników

  • Określanie przestrzeni problemowej
  • Odkrywanie celów
  • Analiza SWOT
  • Problem centralny rozłożony na czynniki pierwsze
  • Dostarczanie informacji, uszczegóławianie faktów, redefinicje problemów
  • Generowanie pomysłów
  • Wybieranie rozwiązań
  • Ocena rozwiązań

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl