Opis
Indywidualizacja edukacji - tworzenie indywidualnych planów rozwoju.
Szkolenie „Indywidualizacja edukacji - tworzenie indywidualnych planów rozwoju” koncentruje się na dostosowywaniu procesu edukacyjnego do potrzeb i możliwości każdego ucznia. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z teorią i praktyką tworzenia indywidualnych planów rozwoju oraz nauka skutecznych metod pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach. Szkolenie pozwoli na lepsze zrozumienie procesu indywidualizacji edukacji i wyposaży uczestników w narzędzia niezbędne do opracowywania efektywnych planów rozwoju dla swoich podopiecznych.
Cel szkolenia
- Zrozumienie istoty i celów indywidualizacji edukacji.
- Nauka tworzenia indywidualnych planów rozwoju dla uczniów o zróżnicowanych potrzebach.
- Poznanie efektywnych metod pracy z uczniami o różnym poziomie umiejętności i możliwości.
- Praktyczne zastosowanie narzędzi i technik indywidualizacji edukacji w pracy pedagogicznej.
Wymiar czasowy
- 1 dzień, 8 godzin lekcyjnych, lub
- 2 dni po 4 godziny lekcyjne
możliwe godziny popołudniowe lub weekendy
Program szkolenia
- Wprowadzenie do indywidualizacji edukacji: teoria i praktyka.
- Diagnoza potrzeb ucznia: obserwacja, ankiety, testy, rozmowy.
- Opracowywanie indywidualnych planów rozwoju: cele, strategie, metody, zasoby.
- Metody dydaktyczne wspomagające indywidualizację: różnicowanie, integracja, uczenie się przez odkrywanie.
- Techniki pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych: metoda Montessori, metoda Feuersteina, metoda Ortona-Gillinghama.
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie indywidualizacji edukacji: aplikacje edukacyjne, platformy e-learningowe, multimedia.
- Wsparcie emocjonalne i społeczne ucznia w procesie indywidualizacji edukacji: budowanie relacji, wspieranie motywacji, radzenie sobie z trudnościami.
- Rola rodziców i nauczycieli w indywidualizacji edukacji: komunikacja, współpraca, zaangażowanie.
- Monitorowanie postępów ucznia: ewaluacja, analiza osiągnięć, modyfikacja planu rozwoju.
- Omówienie praktycznych przypadków, analiza planów rozwoju, refleksja nad własną praktyką.
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.