Zarządzanie zespołem w warunkach zmian

Cena: 600,00 zł 600.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Zarządzanie zespołem samo w sobie jest procesem złożonym, a zarządzanie ludźmi w trakcie zmian organizacyjnych, procesowych niesie ze sobą dodatkowe trudności. Przede wszystkim naturalny opór przed zmianą. Zmiana prawie zawsze uświadamiana jest z pogorszeniem warunków, wybija z komfortu rutyny, podważa stabilność. Oczywiście zmiany muszą być wprowadzane, firma musi się zmieniać, ale ważne, aby pracownicy, pokonawszy naturalny opór, utożsamiali się z nowymi realiami pracy.

Naszym zadaniem będzie wzbogacenie warsztatu kadry managerskiej w metody i techniki skutecznego zarządzania podległymi zespołami. 

Informacje podstawowe 

Cele szkolenia

Zapoznanie uczestników z:

  • Społecznymi uwarunkowaniami wprowadzania zmiany w przedsiębiorstwie
  • Uświadomienie roli zmian dla siebie, zespołu i całej organizacji
  • Zapoznanie się z mechanizmami i zjawiskami występującymi w zmianie
  • Rolą komunikacji
  • Narzędziami motywacji poza finansowymi
  • Technikami prowadzenia rozmowy oceniającej i dyscyplinującej

Wymiar czasowy

1 dzień (8 godzin lekcyjnych)

 Program szkolenia 

Wprowadzenie

  • przyczyny zmian w organizacji
  • zmiana jako szansa i zagrożenie
  • zmiana jako stały aspekt funkcjonowania organizacji
  • płaszczyzny procesu zmian – indywidualna, zespołowa, organizacyjna

fazy przechodzenia przez zmianę

  • zaprzeczanie czyli udawanie, że nic się nie stało
  • opór – masz do niego prawo
  • eksperymentowanie – szukanie swego miejsca w nowej rzeczywistości
  • zaangażowanie – utrwalanie nowych zachowań i działań

Kierowanie zespołem w procesie zmian

  • przeprowadzanie innych przez fazy zmiany
  • diagnozowanie i wspierająca rola menedżera
  • metody pracy z oporem, rola negocjacji
  • kierowanie zespołem w sytuacji zmiany i kryzysu
  • inspirowanie podwładnych do kreatywności i rozwoju

Rozwiązywanie konfliktów w zmianie

  • Przeszkody ograniczające zdolność do kierowania konfliktami. Poziomy konfliktów.
  • Manipulacje a konflikt – poznanie praktycznych technik rozpoznawania i radzenia sobie z manipulacją.
  • Asertywność a konflikt – jako alternatywa dla zachowań agresywnych lub ucieczkowych.
  • Psychodrama, której celem jest poznanie własnych reakcji stosowanych najczęściej i trening nowej – asertywnej w sytuacji konfliktu.

Prowadzenie wspierającej rozmowy menedżerskiej w sytuacji zmiany

  • etapy efektywnej rozmowy wspierającej
  • rola rozmowy wspierającej w procesie zmiany
  • umiejętności komunikowania zmian: empatia, aktywne słuchanie,
  • techniki komunikacyjne i perswazyjne przydatne w rozmowie o zmianach
  • konstruktywna informacja oparta na faktach,
  • wskazywanie drogi rozwojowej
  • radzenie sobie z emocjami w rozmowie o zmianach

Motywowanie pracowników w praktyce

  • Motywacja jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm i zaangażowanie u jednych, a bierność u innych?
  • Typy pracowników w odniesieniu do ich poziomu kompetencji oraz sumienności i motywacji do pracy.
  • Wpływ osobowości i temperamentu pracownika na to, jakie zadanie najlepiej wykona – dlaczego każdy szef musi mieć w sobie coś z psychologa?
  • Planowanie pracy zespołu i delegowanie podwładnemu zadań projekcie. Zasady właściwego delegowania różnym typom pracowników.
  • Motywowanie ludzi do działania. Przegląd materialnych i niematerialnych bodźców motywujących.
  • Przejrzystość decyzji o karach i nagrodach – jak zachować twarz sprawiedliwego szefa.

Rozmowa oceniająca z pracownikiem

  • Stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania
  • Etapy rozmowy oceniającej
  • Przekazanie celu spotkania
  • Ustalenie przebiegu spotkania
  • Ustalenie zasad komunikacji
  • Okoliczności łagodzące
  • Sposoby prowadzenia i zamykania dyskusji
  • Radzenie sobie z obiekcjami pracownika i z różnicą zdań

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl