Opis
Szkolenie
Uczestnicy zdobywają umiejętności niezbędne do praktycznego planowania, kierowania i kontrolowania projektów. Szkolenie prowadzą konsultanci na co dzień realizujący projekty w roli managerów projektu. Przykłady poruszane na szkoleniu są wyłącznie autentycznymi use-case z projektów przez nas prowadzonych. Staramy się prowadzić to szkolenie w formie warsztatu, w czasie którego uczestnicy przechodzą przez cały cykl życia projektu.
Informacje podstawowe
Cel szkolenia |
Celem szkolenia Zarządzanie projektami jest przedstawienie najważniejszych zasad zarządzania projektami i najpotrzebniejszych narzędzi fazy planowania oraz realizacji z naciskiem na metody pracy adekwatne do realiów codziennej praktyki. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami takimi jak: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura projektu. Następnie grupa zostanie podzielona na zespoły projektowe, które pracując na przykładach projektów, stworzą podstawowe dokumenty fazy przedprojektowej oraz narzędzia fazy planowania (struktura podziału pracy, harmonogram kontrolny – wykres Gantta, matryca interesariuszy RACII). Grupę docelową warsztatów stanowią menedżerowie, kierownicy projektów, koordynatorzy a także członkowie zespołów projektowych. |
Metoda pracy |
Przede wszystkim praktyka. Trenerzy umiejętnie przeplatają ćwiczenia i gry symulacyjne wiedzą teoretyczną. Celowo nie trzymamy się kurczowo zasad jednej metodyki zarządzania. Informujemy, omawiamy i wskazujemy jakie w danym momencie zalecenia daje PMBOK, co na dany temat znajdziemy w PRINCE II, Agile czy Ten Step. Nasi trenerzy to praktycy, konsultanci, którzy pracowali i pracują aktywnie jako Project Managerowie w firmach małych i dużych, korzystających z różnych metodyk i zasad, nierzadko dedykowanych dla danej organizacji. To jest nasza przewaga: nie skupiamy się na teoretycznych zasadach ale mówimy jak działać, aby projekty się udawały. Nasze przykłady są rzeczywistymi projektami, które realizujemy bądź zrealizowaliśmy z prawdziwymi ryzykami, harmonogramami, raportami, itd. |
Wymiar czasowy |
1 dzień (8 godzin lekcyjnych) |
Program szkolenia
MODUŁ I. WPROWADZENIE DO PROJEKTU |
|
MODUŁ II. PRZEGLĄD METODYK PROJEKTOWYCH |
|
MODUŁ III. INICJACJA PROJEKTU |
|
MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE ZAKRESEM PROJEKTU |
|
MODUŁ V. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM |
|
MODUŁ VI. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM I BUDŻETEM |
|
MODUŁ VII. NARZĘDZIA KIEROWNIKA PROJEKTU |
|
WARSZTAT |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.