Zarz. projektami w administracji publicznej

Cena: 705,00 zł 705.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Wiele organizacji administracji publicznej zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji.

Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.

 

Szkolenie podzielone jest na dwie części:

W części pierwszej (a także w pierwszym dniu) uczestnicy zdobywają umiejętności niezbędne do praktycznego planowania, kierowania i kontrolowania projektów. 

Zakres szkolenia omawiany drugiego dnia pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów projektu. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań projektowych.

 

Informacje podstawowe 

Cel szkolenia

Dzień pierwszy

Celem szkolenia Zarządzanie projektami jest przedstawienie najważniejszych zasad zarządzania projektami i najpotrzebniejszych narzędzi fazy planowania oraz realizacji z naciskiem na metody pracy adekwatne do realiów codziennej praktyki.

Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami takimi jak: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura  projektu.

Następnie grupa zostanie podzielona na zespoły projektowe, które pracując na przykładach projektów, stworzą podstawowe dokumenty fazy przedprojektowej oraz narzędzia fazy planowania (struktura podziału pracy, harmonogram kontrolny – wykres Gantta, matryca interesariuszy RACII). 

Dzień drugi

  • Rozwój umiejętności organizowania skutecznych działań komunikacyjnych
  • Rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia komunikatów wewnętrznych
  • Budowanie motywacji uczestników do uczestnictwa w procesach komunikacyjnych
  • Nabycie umiejętności dostosowywania sposobów komunikacji do wymagań sytuacyjnych i założonych celów
  • Umiejętność wykorzystywania zdobytej wiedzy w zwiększaniu skuteczności swoich działań komunikacyjnych 
Grupę docelową warsztatów stanowią menedżerowie, kierownicy projektów, koordynatorzy a także członkowie zespołów projektowych.
Metoda pracy

Przede wszystkim  praktyka. Trenerzy umiejętnie przeplatają ćwiczenia i gry symulacyjne wiedzą teoretyczną. Celowo nie trzymamy się kurczowo zasad jednej metodyki zarządzania. Informujemy, omawiamy i wskazujemy jakie w danym momencie zalecenia daje PMBOK, co na dany temat znajdziemy w PRINCE II, Agile czy Ten Step. Nasi trenerzy to  praktycy, konsultanci, którzy pracowali i pracują aktywnie jako Project Managerowie w firmach małych i dużych, korzystających z różnych metodyk i zasad, nierzadko dedykowanych dla danej organizacji. To jest nasza przewaga: nie skupiamy się na teoretycznych zasadach ale mówimy jak działać, aby projekty się udawały. 

Nasze przykłady są rzeczywistymi projektami, które realizujemy bądź zrealizowaliśmy z prawdziwymi ryzykami, harmonogramami, raportami, itd.

Wymiar czasowy

2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

DZIEŃ PIERWSZY

MODUŁ I. WPROWADZENIE DO PROJEKTU

  • Czym jest projekt? (różne definicje)
  • Czym jest ryzyko projektowe?
  • Dlaczego projekty się nie udają?
  • Cykl życia projektu

MODUŁ II. PRZEGLĄD METODYK PROJEKTOWYCH

  • Ogólna charakterystyka metodyk projektowych
  • Procesy PMI
  • Procesy PRINCE2
  • Manifest Agile

MODUŁ III. INICJACJA PROJEKTU

  • Zarządzanie zmianą
  • Struktura organizacyjna projektu
  • Interesariusze projektu
  • Cel i Zakres projektu
  • Technika SMART

MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE ZAKRESEM PROJEKTU

  • Planowanie zorientowane na produkt
  • Struktura Podziału Produktu
  • Diagram Następstwa Produktów

MODUŁ V. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

  • Nakładanie się struktur zarządzania
  • Macierz RASCI
  • Proces grupowy

MODUŁ VI. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM I BUDŻETEM

  • Zarządzanie budżetem projektu
  • Rezerwy budżetowe
  • Techniki kontroli
  • Kroki zarządzania ryzykiem
  • Wycena ryzyka
  • Odpowiedzi na ryzyko
  • Rejestr ryzyk
  • Zarządzanie jakością

MODUŁ VII. NARZĘDZIA KIEROWNIKA PROJEKTU

  • Narzędzia planowania i kontroli postępów prac:
  • Porównanie bezpłatnych aplikacji
  • Zalety licencji MS Project (praca grupowa, współdzielenie zasobów)
  • Narzędzia zlecania i rozliczania z realizacji zadań
  • Techniki i narzędzia wspomagające organizację spotkań, warsztatów:
    • Burza mózgów
    • Profesjonalna notatka ze spotkania (minutki)
    • „Wykorzystanie” asystenta/koordynatora w projekcie

DZIEŃ DRUGI

Wprowadzenie

  • Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi?
  • Czynniki wpływające na efekty procesu komunikowania się.
  • Jaki jest mój styl komunikacji

Bariery w procesie wymiany informacji

  • nasze wewnętrzne bariery,
  • bariery wewnątrz organizacji

Świadomość celu w komunikacji

  • wypracowanie standardu komunikacji: „obserwacja - analiza- planowanie - działanie",
  • cele projektu a cele osobiste w komunikacji,
  • przekaz informacji nt. celu a wpływ na pracę współpracowników,
  • spojrzenie całościowe na proces komunikacji - od pierwszego nadawcy do ostatniego odbiorcy

Komunikacja jako narzędzie budowania relacji

  • Gra symulacyjna mająca na celu pokazanie najważniejszych elementów skutecznej komunikacji.
  • Wypracowanie definicji komunikacji.
  • Jak ludzie się komunikują?
  • Skąd nieporozumienia w komunikacji?
  • Rozmowa konfliktogenna – jak jej unikać?
  • Podstawowe narzędzia dobrej komunikacji.

Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej

  • dopasowanie technik do celu komunikacji,
  • dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy,
  • przeciwdziałanie filtrowaniu informacji na zasadzie „oczywista oczywistość",
  • Czym jest asertywność i dlaczego to nie jest tylko sztuka mówienia „nie”?

Siła pytań w komunikacji

  • Rodzaje pytań i ich zastosowanie do efektywnego pozyskiwania informacji.
  • Strategie zadawania pytań.
  • Ćwiczenia dotyczące różnego rodzaju pytań, określenie ich skuteczności w zależności od celu rozmowy.

Komunikacja niewerbalna - wyraz postaw i emocji

  • pierwsze, drugie i trzecie wrażenie,
  • spójność komunikatów,
  • odzwierciedlanie i interpretacja sygnałów niewerbalnych,
  • gry statusowe i jak je wykorzystać w komunikacji interpersonalnej

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl