Zarz. projektami w administracji publicznej
Opis
Szkolenie
Wiele organizacji administracji publicznej zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji.
Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.
Szkolenie podzielone jest na dwie części:
W części pierwszej (a także w pierwszym dniu) uczestnicy zdobywają umiejętności niezbędne do praktycznego planowania, kierowania i kontrolowania projektów.
Zakres szkolenia omawiany drugiego dnia pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów projektu. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań projektowych.
Informacje podstawowe
Cel szkolenia |
Dzień pierwszy Celem szkolenia Zarządzanie projektami jest przedstawienie najważniejszych zasad zarządzania projektami i najpotrzebniejszych narzędzi fazy planowania oraz realizacji z naciskiem na metody pracy adekwatne do realiów codziennej praktyki. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami takimi jak: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura projektu. Następnie grupa zostanie podzielona na zespoły projektowe, które pracując na przykładach projektów, stworzą podstawowe dokumenty fazy przedprojektowej oraz narzędzia fazy planowania (struktura podziału pracy, harmonogram kontrolny – wykres Gantta, matryca interesariuszy RACII). Dzień drugi
|
Metoda pracy |
Przede wszystkim praktyka. Trenerzy umiejętnie przeplatają ćwiczenia i gry symulacyjne wiedzą teoretyczną. Celowo nie trzymamy się kurczowo zasad jednej metodyki zarządzania. Informujemy, omawiamy i wskazujemy jakie w danym momencie zalecenia daje PMBOK, co na dany temat znajdziemy w PRINCE II, Agile czy Ten Step. Nasi trenerzy to praktycy, konsultanci, którzy pracowali i pracują aktywnie jako Project Managerowie w firmach małych i dużych, korzystających z różnych metodyk i zasad, nierzadko dedykowanych dla danej organizacji. To jest nasza przewaga: nie skupiamy się na teoretycznych zasadach ale mówimy jak działać, aby projekty się udawały. Nasze przykłady są rzeczywistymi projektami, które realizujemy bądź zrealizowaliśmy z prawdziwymi ryzykami, harmonogramami, raportami, itd. |
Wymiar czasowy |
2 dni (16 godzin lekcyjnych) |
Program szkolenia
DZIEŃ PIERWSZY
MODUŁ I. WPROWADZENIE DO PROJEKTU |
|
MODUŁ II. PRZEGLĄD METODYK PROJEKTOWYCH |
|
MODUŁ III. INICJACJA PROJEKTU |
|
MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE ZAKRESEM PROJEKTU |
|
MODUŁ V. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM |
|
MODUŁ VI. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM I BUDŻETEM |
|
MODUŁ VII. NARZĘDZIA KIEROWNIKA PROJEKTU |
|
DZIEŃ DRUGI
Wprowadzenie |
|
Bariery w procesie wymiany informacji |
|
Świadomość celu w komunikacji |
|
Komunikacja jako narzędzie budowania relacji |
|
Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej |
|
Siła pytań w komunikacji |
|
Komunikacja niewerbalna - wyraz postaw i emocji |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.