Zarz. projektami (metodyka i komunikacja)
Opis
Szkolenie
Szkolenie podzielone jest na dwie części:
W części pierwszej (a także w pierwszym dniu) uczestnicy zdobywają umiejętności niezbędne do praktycznego planowania, kierowania i kontrolowania projektów. Szkolenie prowadzą konsultanci na co dzień realizujący projekty w roli managerów projektu. Przykłady poruszane na szkoleniu są wyłącznie autentycznymi use-case z projektów przez nas prowadzonych. Staramy się prowadzić to szkolenie w formie warsztatu, w czasie którego uczestnicy przechodzą przez cały cykl życia projektu.
Zakres szkolenia omawiany drugiego dnia pozwala na nabycie umiejętności tworzenia efektywnej komunikacji wewnętrznej wspierającej osiąganie celów projektu. Rozwija kompetencje planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych, w szczególności definiowania celów komunikacji w odniesieniu do wyzwań projektowych.
Dzięki praktycznym warsztatom Uczestnicy będą potrafili przygotować skuteczne komunikaty wewnętrzne oraz poznają zasady tworzenia komunikacji w organizacji w procesie zmian – pamiętając, że jedną z podstawowych cech projektu jest zmiana.
Warsztat będzie również okazją do poznania najnowszych narzędzi wspierających badanie i audyty działań komunikacyjnych, dzięki którym uczestnicy będą potrafili optymalizować zaplanowane działania.
Informacje podstawowe
Cel szkolenia |
Dzień pierwszy Celem szkolenia Zarządzanie projektami jest przedstawienie najważniejszych zasad zarządzania projektami i najpotrzebniejszych narzędzi fazy planowania oraz realizacji z naciskiem na metody pracy adekwatne do realiów codziennej praktyki. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami takimi jak: specyfika pracy projektowej, procesy i fazy w projekcie, kamienie milowe, komunikacja w projekcie, zarządzanie ryzykiem i struktura projektu. Następnie grupa zostanie podzielona na zespoły projektowe, które pracując na przykładach projektów, stworzą podstawowe dokumenty fazy przedprojektowej oraz narzędzia fazy planowania (struktura podziału pracy, harmonogram kontrolny – wykres Gantta, matryca interesariuszy RACII). Dzień drugi
|
Metoda pracy |
Przede wszystkim praktyka. Trenerzy umiejętnie przeplatają ćwiczenia i gry symulacyjne wiedzą teoretyczną. Celowo nie trzymamy się kurczowo zasad jednej metodyki zarządzania. Informujemy, omawiamy i wskazujemy jakie w danym momencie zalecenia daje PMBOK, co na dany temat znajdziemy w PRINCE II, Agile czy Ten Step. Nasi trenerzy to praktycy, konsultanci, którzy pracowali i pracują aktywnie jako Project Managerowie w firmach małych i dużych, korzystających z różnych metodyk i zasad, nierzadko dedykowanych dla danej organizacji. To jest nasza przewaga: nie skupiamy się na teoretycznych zasadach ale mówimy jak działać, aby projekty się udawały. Nasze przykłady są rzeczywistymi projektami, które realizujemy bądź zrealizowaliśmy z prawdziwymi ryzykami, harmonogramami, raportami, itd. |
Wymiar czasowy |
2 dni (16 godzin lekcyjnych) |
Program szkolenia
DZIEŃ PIERWSZY
MODUŁ I. WPROWADZENIE DO PROJEKTU |
|
MODUŁ II. PRZEGLĄD METODYK PROJEKTOWYCH |
|
MODUŁ III. INICJACJA PROJEKTU |
|
MODUŁ IV. ZARZĄDZANIE ZAKRESEM PROJEKTU |
|
MODUŁ V. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM |
|
MODUŁ VI. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM I BUDŻETEM |
|
MODUŁ VII. NARZĘDZIA KIEROWNIKA PROJEKTU |
|
DZIEŃ DRUGI
Wprowadzenie |
|
Bariery w procesie wymiany informacji |
|
Świadomość celu w komunikacji |
|
Komunikacja jako narzędzie budowania relacji |
|
Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej |
|
Siła pytań w komunikacji |
|
Komunikacja niewerbalna - wyraz postaw i emocji |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.