
Wprowadzenie nowego produktu
Opis
Szkolenie "Strategia wprowadzenia nowego produktu na rynek"
Szkolenie dostarcza managerom i specjalistom kompleksowej wiedzy i rozwija umiejętności niezbędne do profesjonalnego przygotowania i wprowadzenia produktów na rynek, a także pokaże najczęściej popełniane błędy przez firmy.
Celem szkolenia jest nauczenie uczestników i wypracowanie z nimi metod efektywnego zarządzania sprzedażą nowego produktu w sieci dystrybucyjnej. Szkolenie ma spowodować zmianę nastawienia handlowców i sieci dystrybucyjnej do nowego produktu i generowanie sprzedaży.
Forma treningu
Uczestnicy poznają szeroką tematykę zarządzania produktem z wykorzystaniem studiów przypadku. Są one metodą poznania efektywnych zasad zarządzania produktem za pomocą benchmarkingu. Efektem tej metodyki jest opracowanie na zajęciach z uczestnikami pełnego modelu sprzedaży nowego produktu.
Zwrócona zostanie również uwaga na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną jako ważny element strategicznego myślenia o sprzedaży produktów. Wyodrębnienie kluczowych argumentów sprzedaży dla istotnych potrzeb konsumenta.
Wymiar czasowy
- 1 dzień (8 godzin lekcyjnych)
Program szkolenia
- Wprowadzenie nowego produktu na rynek
- Segmentacja klientów oraz identyfikacja konkurencji – podstawa strategii dla nowego produktu
- Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla nowego produktu, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia
- Jak skutecznie przygotować handlowców do pracy z nową ofertą?
- Strategia cenowa
- Jakie czynniki wziąć pod uwagę ustalając cenę nowego produktu – praca w oparciu o konkretny przykład
- W jaki sposób wykorzystać politykę rabatową do promocji nowego produktu, aby nie zepsuć rynku
- Analiza najczęściej popełnianych błędów przy wyborze polityki cenowej dla nowego produktu – case study
- Budowanie przewagi konkurencyjnej
- Cena to nie wszystko - budowanie oferty sprzedażowej nowego produktu
- Nowe vs. stare – jak wykorzystać nowy produkt do sprzedaży produktów schyłkowych – przykłady działań
- 5 kluczowych czynników, które wpływają na finansowy sukces lub porażkę nowego produktu – case study
- Konsultacje z trenerem
- podczas panelu trener odpowie na pytania uczestników
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.