Warsztaty negocjacyjne dla Zarządu i Dyr. Sprzedaży

Cena: 465,00 zł 465.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie 

Szkolenie ma charakter warsztatu praktycznego, w trakcie którego uczestnicy ćwiczą techniki prowadzenia negocjacji pozycyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem metod radzenia sobie z presją, zastrzeżeniami, roszczeniami i próbami manipulacji, które może stosować klient. Równolegle szkoleni dowiadują się, jak najefektywniej prowadzić i zamykać negocjacje w zależności od typu osobowości klienta. 

W trakcie ćwiczeń praktycznych uczestnicy ćwiczą zastosowanie omówionych technik, ze szczególnym uwzględnieniem metod przygotowania się do negocjacji i wykorzystania wszelkich możliwych zasad i własnych atutów. Dobieramy strategie, techniki i argumenty w zależności od charakteru rozmów, kontekstu, zebranych materiałach o drugiej stronie oraz postawionych celach i warunkach brzegowych.

Ćwiczenia realizowane podczas szkolenia mają kształt gier negocjacyjnych, w trakcie których uczestnicy zajęć w dwu- lub kilkuosobowych zespołach prowadzą rozmowy, bazując na otrzymanych scenariuszach.

Po każdej kolejnej grze negocjujący dowiadują się, co zrobili dobrze, gdzie popełnili błędy, nad czym powinni jeszcze popracować i w jaki sposób w przyszłości uzyskać najlepszy wynik na tym polu

Informacje podstawowe 

Cele Szkolenia

  • Zapoznanie uczestników z technikami negocjacji
  • Poprawienie skuteczności negocjacji z partnerem hurtowym
  • Prowadzący przygotuje studium przypadku na podstawie wywiadów z pracownikami Zamawiającego.

Wymiar czasowy

1 dzień (8 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

Wprowadzenie do negocjacji
  • Klasyfikacja negocjacji: twarde vs miękkie, jedno- vs wielopłaszczyznowe, pozycyjne vs problemowe.
  • Negocjacje pozycyjne: charakterystyka, obszary, uczestnicy i ich role.
  • Główne elementy negocjacji. BATNA, dolna linia, punkt aspiracji. Inne kluczowe pojęcia.
  • Co pomaga, a co przeszkadza negocjować (czas, miejsce, problem, kontekst i otoczenie).
  • Konflikty w negocjacjach. Rola kooperacji w rozwiązywaniu konfliktu. Pomost negocjacyjny.
  • Negocjacje jeden na jeden kontra negocjacje w zespołach.
  • Style negocjacji. Kategoryzacja negocjatorów ze względu na styl negocjowania.
  • Emocje w negocjacjach: jak panować nad swoimi emocjami i wykorzystywać cudze.
  • Analiza własnego stylu negocjacji. Test autodiagnozy negocjatora.
Przed spotkaniem: przygotowania do negocjacji
  • Dlaczego negocjacje wygrywają ci, którzy się przygotowują?
  • Identyfikacja źródeł siły w negocjacjach. Określenie celu głównego i celów pośrednich.
  • Zdefiniowanie obszaru negocjacji i kryteriów brzegowych.
  • Zbieranie informacji o drugiej stronie. Przewidywanie zachowań i możliwych wariantów końcowych.
  • Dobór strategii, technik i argumentów. Stworzenie planu rozmowy.
  • Określenie mocnych i słabych punktów. Wybór priorytetów, argumentów i obszarów możliwych ustępstw.
Etap rozmowy
  • Pierwszy kontakt. Identyfikacja typu i stylu rozmówcy oraz stosowanych przez niego taktyk.
  • Początek negocjacji właściwych. Jak bez bólu zacząć trudną rozmowę.
  • Negocjacje zasadnicze. Omówienie kolejnych elementów procesu.
  • Impas w negocjacjach – metody identyfikowania trudnych punktów.
  • Finał negocjacji. Domykanie kontraktu.
Strategie, chwyty i sztuczki
  • Wybór strategii i adekwatnych metod wywierania wpływu
  • Chwyty “czyste”: argumentacja i kontrargumentacja.
  • Chwyty “brudne”: sylogizmy, techniki perswazyjne, manipulacja werbalna i niewerbalna.
  • Wprowadzenie i omówienie wybranych gier, chwytów i sztuczek.
  • Odpowiadanie na nieczyste zagrania drugiej strony.
  • Obniżanie wartości ofert konkurencyjnych.
  • Gra na emocje: kiedy się sprawdza, jak się przed nią chronić? Sposoby kontroli własnych emocji i wpływania na emocje drugiej strony.
  • Interpretowanie sygnałów werbalnych i niewerbalnych.
  • Blef w negocjacjach i metody jego identyfikacji u drugiej strony.
  • Metody przełamywania impasu.
Problemy szczegółowe
  • Negocjacje wokół stanowisk (osób) vs negocjacje rzeczowe (wokół interesów).
  • Zachowanie równowagi pomiędzy mówieniem i słuchaniem.
  • Podtrzymywanie pozytywnej atmosfery rozmów.
  • Analiza konkretnych sytuacji pojawiających się podczas negocjacji. Analiza przyczyn powstawania trudności,
  • Analiza błędów popełnianych w procesie negocjacji,
  • Jak radzić sobie w sytuacjach patowych.
  • Renegocjacje umów handlowych.

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl