Techniki sprzedaży bezpośredniej
Opis
Szkolenie
Szkolenie przeznaczone jest dla osób mających na co dzień bezpośredni kontakt z Klientem. Jego głównym celem jest rozwinięcie umiejętności sprzedażowych, pokazanie możliwości corss-sellingu, up-sellingu, metod zwiększenia skuteczności sprzedażowej.
Projekt ten można przeprowadzić na różne sposoby. Proponujemy dwa podejścia – według nas oba są dobre, skuteczne i sprawdzone w tego typu projektach. Decyzję pozostawiamy Państwu czy wybierzecie jeden z zaproponowanych wariantów czy oba np. do sprawdzenia pilotażowego, a może w efekcie dalszych spotkań połączymy dwa warianty w jeden nowy na bazie tych zaproponowanych.
W szkoleniu tym przyjmujemy, że Sprzedawcy nie wykorzystują w pełni możliwości zwiększenia satysfakcji zakupowej klienta, a z drugiej strony kontakt z klientem umożliwia sprzedawcy wykorzystanie dodatkowych szans sprzedażowych i zaoferowanie mu innych produktów lub usług.
Informacje podstawowe
Założenia merytoryczne |
„Okazje” dosprzedaży
Żeby przeprowadzić proces dosprzedaży warto zastanowić się, w jakich konkretnie sytuacjach można zaproponować klientowi rozwiązania zwiększające jego satysfakcję. Wyróżnia się zasadniczo 3 takie okazje:
Kompetencje rozwijane w trakcie warsztatu
Czym jest dosprzedaż?Dosprzedaż jest bezkosztową metodą zwiększania koszyka sprzedaży. Najważniejszym przesłaniem dosprzedaży jest wzrost satysfakcji zakupowej klienta. Zakłada się, że zaproponowanie klientowi alternatywnych produktów lub produktów uzupełniających może wpłynąć pozytywnie na transakcję. Istotą dosprzedaży jest przeprowadzenie jej niejako „przy okazji” obsługi klienta i jego zamówień. Dlaczego dosprzedaż działa?Wiele firm stosuje te modele i dzięki temu klienci zaznajomieni z tymi formami dosprzedaży pozytywnie reagują na propozycje sprzedawcy. Niestety powoduje ona czasami skutki odwrotne od zamierzonych – zdarza się, że klienci negatywnie reagują na dosprzedaż. Żeby zabezpieczyć się przed negatywną reakcją klienta i zwiększyć szanse na powodzenie należy „uzbroić się” w kilka narzędzi sprzedażowych. |
Cel szkolenia |
Korzyści dla klientów
Korzyści dla firmy
Korzyści dla uczestników szkolenia
|
Wymiar czasowy |
1 dzień (8 godzin lekcyjnych) |
Program szkolenia
Wprowadzenie do up/cross-sellingu |
|
Model up-sellingu |
|
Model cross-sellingu |
|
Zamknięcie sprzedaży |
|
Główne metody szkolenia |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.