
Sprzedaż prod. luksusowych oraz marek premium
Opis
Szkolenie
Zaawansowane techniki sprzedaży produktów luksusowych oraz marek premium
Niniejsza oferta została przygotowana na podstawie naszych szkoleń i rozmów z dyrektorami sprzedaży oraz osobami bezpośrednio zajmującymi się pozyskiwaniem Klientów. Wszyscy sygnalizowali potrzeby wzmocnienia motywacji do działania zespołu handlowców, poprawienia kreatywności w rozmowach (eliminacji rutyny). Należy także zwrócić uwagę na powtarzające się zjawisko lekkiego wypalenia zawodowego, obniżenie jakości opieki posprzedażowej i zbyt szybkie zamykanie sprzedaży pod wpływem negatywnych emocji. Zwrócono także uwagę na problem wycofywania się sprzedawcy po usłyszeniu „NIE” mimo że sama prezentacja produktu przebiega pomyślnie.
Dokładne poznanie typów osobowościowych klientów luksusowych pozwala wybrać najskuteczniejszą metodę dotarcia do nich i wpływ na podjęcie oczekiwanej dla nas decyzji.
Ważnym elementem szkolenia jest zmiana mentalności sprzedawcy, zbudowanie pewności siebie oraz pozbycie się nawyku patrzenia na produkt poprzez "własną kieszeń".
Cel szkolenia
Prezentacja najważniejszych technik wywierania wpływu na klienta, obsługi posprzedażowej oraz metod długofalowego radzenia sobie ze stresem, napięciem w pracy i utratą motywacji do sprzedaży. Wypracowanie i przećwiczenie scenariusza i najlepszych technik rozmowy z klientem, obliczonej na przekonanie klienta do zakupu oferowanego produktu lub usługi.
- zwiększenie skuteczności zamykania sprzedaży produktów luksusowych,
- poznanie najskuteczniejszych techniki sprzedaży,
- zrozumienie indywidualnych potrzeb klienta zamożnego, dopasowanych do typu osobowości,
- zmiana własnej mentalności i nastawienia do sprzedaży produktów luksusowych
Informacje podstawowe
Forma treningu |
Szkolenie ma formę treningu praktycznego, którego zadaniem jest ukształtowanie konkretnych, ściśle określonych zachowań osób prowadzących sprzedaż. Trening podzielony jest na bloki. Każdy blok składa się z krótkiego wykładu teoretycznego i rozwijających jego treści ćwiczeń praktycznych. W toku kolejnych wykładów uczestnicy poznają skuteczne techniki sprzedaży, twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z utratą motywacji do pracy oraz podejścia do klienta zainteresowanego towarami luksusowymi. W trakcie warsztatów praktycznych uczestnicy ćwiczą użycie poszczególnych technik, odgrywając symulowane rozmowy z klientami i nagrywając próbne rozmowy bezpośrednie i telefoniczne, w trakcie których stosują wskazane techniki redukcji stresu i napięcia. |
Wymiar czasowy |
2 dni (16 godzin lekcyjnych) |
Materiały szkoleniowe |
certyfikat ukończenia szkolenia, drukowane materiały szkoleniowe, ćwiczenia, nagrane scenki w formie elektronicznej |
Program szkolenia
Psychologiczne podstawy sprzedaży |
|
Istota pracy sprzedawcy dóbr luksusowych w świetle obecnych realiów rynkowych |
|
Najważniejsze reguły i zasady profesjonalnej obsługi klienta luksusowego |
|
Wzbudzanie zaufania klienta
|
|
Komunikacja z klientem luksusowym |
|
Budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji w kontakcie z klientem |
|
Wybrane techniki argumentacji w sprzedaży |
|
Rozmowa o cenie |
|
Domykanie transakcji |
|
Język ciała jako sposób komunikowania się z otoczeniem, elementy autoprezentacji i etykiety biznesowej |
|
Metaprogramy, czyli kim są klienci dóbr luksusowych |
|
Motywacja a potrzeby wynikające z nabywania towarów luksusowych |
|
Rola prestiżu w posiadaniu produktów luksusowych |
|
Celebracja sprzedaży - techniki przedstawiania ceny i prezentacji produktu markowego |
|
Narzędzia zwiększające skuteczność zamykania sprzedaży - co jeśli klient kupił i co jeśli klient nie dokonał zakupu? |
|
Techniki wywierania wpływu - reguły i techniki wywierania wpływu |
|
Mentalność sprzedawcy produktów luksusowych |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.