Przeciwdziałanie mobbingowi

Cena: 393,00 zł 393.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat zjawiska mobbingu oraz scharakteryzowanie go pod względem prawnym, jak i społecznym:

  • ukazanie sposobów odróżniania mobbingu od innych negatywnych zjawisk powstających w środowisku pracy takich jak sytuacje konfliktowe, dyskryminacja, molestowanie czy molestowanie seksualne,
  • przygotowanie do efektywnego przeciwdziałania zjawisku mobbingu w zakresie kreowania właściwej polityki wewnętrznej firmy,
  • wdrożenie strategii antymobbingowych.

Uczestnicy będą mieli okazję również posiąść wiedzę o przyczynach powstawania tego zjawiska oraz poznać metody i narzędzia sprzyjające radzeniu sobie ze zjawiskiem mobbingu.

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Szkolenie podzielone jest na część dotyczącą zakazu dyskryminacji w zakresie nawiązania i realizacji stosunku pracy, która poprzez ćwiczenia i warsztaty ma za cel przedstawić zjawisko dyskryminacji w kontekście prawnym i psychologiczno-społecznym. Forma warsztatów i ćwiczeń modułu pozwala na interakcję między prowadzącym a uczestnikami.
Druga część szkolenia poświęcona jest zjawisku mobbingu i pozwala uczestnikom zdobyć wiedzę na temat tego kiedy mamy do czynienia z mobbingiem (z przedstawieniem m.in. zachowań mobbingowych, przejaw i faz tego zjawiska) oraz skutków jakie z tego tytułu mogą wynikać uwzględniając konsekwencje finansowe w postaci roszczeń pracownika.

Proponowane szkolenie ma formę warsztatową z elementami wykładu. Omówione zostaną tematy związane z Polityką Antymobbingową i Antydyskryminacyjną oraz zakazem dyskryminacji.

Wymiar czasowy

1 dzień (8 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

Mobbing w miejscu pracy

  • Definicja mobbingu

  • Rodzaje mobbingu występujące w miejscu pracy

  • Typowe działania mobbingowe w miejscu pracy

  • Sposoby przeciwdziałania mobbingowi

  • Metody zwalczania mobbingu w miejscu pracy

  • Wpływ mobbingu na organizację:

  • na relacje przełożony-podwładni

  • na relacja między współpracownikami

  • na całą organizację

Cechy charakterystyczne mobbingu
  • 45 cech mobbingu wg Heinza Leymana.

  • Warunki sprzyjające rodzeniu się zjawiska.

  • Konflikt jako źródło mobbingu.

  • Mechanizm rozwoju zjawiska – od konfliktu do wykluczenia.

Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu
  • Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.

  • Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.

  • Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska.

Działania praktyczne zapobiegające zjawisku
  • z zakresu codziennego zarządzania;

  • komunikacja w zespole;

  • zasady dotyczące kultury pracy

Reagowanie na mobbing
  • Z punktu widzenia przełożonego

  • Z punktu widzenia obserwatora

  • Z punktu widzenia ofiary

  • Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem

Przepisy Kodeksu Pracy dotyczące mobbingu
  • Prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników

  • Możliwe roszczenia i odszkodowania dla ofiar mobbingu

  • Przypadki wyjęcia odpowiedzialności po stronie pracodawcy

Przeciwdziałanie dyskryminacji
  • Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy

  • Procedura antymobbingowa – zakres, stosowanie

  • Komisje antymobbingowe – zasady działania

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl