Opis
Szkolenie
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat zjawiska mobbingu oraz scharakteryzowanie go pod względem prawnym, jak i społecznym:
- ukazanie sposobów odróżniania mobbingu od innych negatywnych zjawisk powstających w środowisku pracy takich jak sytuacje konfliktowe, dyskryminacja, molestowanie czy molestowanie seksualne,
- przygotowanie do efektywnego przeciwdziałania zjawisku mobbingu w zakresie kreowania właściwej polityki wewnętrznej firmy,
- wdrożenie strategii antymobbingowych.
Uczestnicy będą mieli okazję również posiąść wiedzę o przyczynach powstawania tego zjawiska oraz poznać metody i narzędzia sprzyjające radzeniu sobie ze zjawiskiem mobbingu.
Informacje podstawowe
Forma treningu |
Szkolenie podzielone jest na część dotyczącą zakazu dyskryminacji w zakresie nawiązania i realizacji stosunku pracy, która poprzez ćwiczenia i warsztaty ma za cel przedstawić zjawisko dyskryminacji w kontekście prawnym i psychologiczno-społecznym. Forma warsztatów i ćwiczeń modułu pozwala na interakcję między prowadzącym a uczestnikami.
Druga część szkolenia poświęcona jest zjawisku mobbingu i pozwala uczestnikom zdobyć wiedzę na temat tego kiedy mamy do czynienia z mobbingiem (z przedstawieniem m.in. zachowań mobbingowych, przejaw i faz tego zjawiska) oraz skutków jakie z tego tytułu mogą wynikać uwzględniając konsekwencje finansowe w postaci roszczeń pracownika.
Proponowane szkolenie ma formę warsztatową z elementami wykładu. Omówione zostaną tematy związane z Polityką Antymobbingową i Antydyskryminacyjną oraz zakazem dyskryminacji. |
Wymiar czasowy |
1 dzień (8 godzin lekcyjnych) |
Program szkolenia
Mobbing w miejscu pracy |
|
Cechy charakterystyczne mobbingu |
|
Identyfikowanie i rozpoznawanie mobbingu |
|
Działania praktyczne zapobiegające zjawisku |
|
Reagowanie na mobbing |
|
Przepisy Kodeksu Pracy dotyczące mobbingu |
|
Przeciwdziałanie dyskryminacji |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.