Profesjonalna obsługa klienta

Cena: 751,00 zł 751.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Szkolenie to kierujemy do wszystkich pracowników, którzy mają bezpośredni/pośredni kontakt z klientem i pragną zdobyć oraz poszerzyć wiedzę i umiejętności dotyczące całego procesu obsługi.

Podczas zajęć uczestnicy nauczą się m.in.:

  • jak budować własną siłę i skuteczność w komunikacji z klientem
  • jak unikać trudnych sytuacji w kontakcie z klientem
  • w jaki sposób rozwiązywać sytuacje konfliktowe
  • jak zarządzać emocjami i skutecznie radzić sobie ze stresem
  • zastosowania konkretnych technik asertywnych 

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Metody dydaktyczne są zróżnicowane, by urozmaicić i uatrakcyjnić, a przede wszystkim ułatwić zdobywanie wiedzy uczestnikom. Nadto po rozpoznaniu aktualnej wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia, metody dydaktyczne zostaną dopasowane do ich stopnia znajomości przedmiotu:

  • Studium Przypadku stosowane jest w celu poznania różnych doświadczeń oraz nabycia i przetrenowania umiejętności analizy, wnioskowania oraz kreatywnego poszukiwania rozwiązań określonego problemu.
  • Feedback indywidualny stosowany jest w celu udzielenia konstruktywnej informacji zwrotnej uczestnikowi oraz wzmocnienia jego motywacji do stosowania poznanych technik w działaniach zawodowych
  • Gra szkoleniowa stosowana jest w celu doświadczenia złożonych mechanizmów występujących w praktyce zawodowej uczestników
  • Pozostałe metody treningowe: burza mózgów, dyskusja, interaktywna prezentacja, akwarium

Wymiar czasowy

  • 2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

Kluczowe umiejętności z zakresu obsługi klienta. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych

  • Jak szybko i skutecznie budować argumentację?
  • Jak dostrajać się do rozmówcy na poziomie języka i emocji?
  • Jak budować zaufanie do własnej osoby?
  • Jak kierować rozmowę na właściwe tory?
  • 5 wymiarów skutecznej komunikacji
  • Mowa werbalna i pozawerbalna

Rozumienie siebie – rozumienie innych – jako klucz własnej skuteczności w kontakcie z klientem

  • Odkrywanie sposobu myślenia innych ludzi
  • Metamodele – jak je rozpoznać u siebie i u innych
  • Kolory osobowości – jak komunikować i wpływać na innych

Warunki skutecznego porozumiewania się

  • Wiarygodny nadawca
  • Wiarygodny odbiorca
  • Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów
  • Aktywne słuchanie
  • Sztuka zadawania pytań kierujących
  • Podstawowe narzędzia komunikacyjne : klaryfikacja, parafraza, odzwierciedlanie,
  • Komunikat „ja” – jakie znaczenie ma asertywność w naszym życiu?
  • Umiejętna krytyka – nie defensywne słuchanie i mówienie

Techniki radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami w obsłudze klienta

  • Jak dotrzeć do prawdziwych zastrzeżeń i obiekcji?
  • Jakie są najczęstsze zachowania niezadowolonych klientów?
  • Jak zaprezentować klientowi propozycje rozwiązania problemu?
  • Jak radzić sobie z krytycznymi uwagami klienta?
  • Jak reagować na złość klientów?

Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w obsłudze klienta

  • Jak funkcjonuje psychika osoby w sytuacji konfliktowej - najczęściej występujące zjawiska?
  • Dlaczego warto zrozumieć sens i zasady działania ludzi w sytuacjach konfliktowych?
  • Sposoby reagowania jednostki w sytuacjach konfliktowych
  • Jak zachować opanowanie w sytuacjach konfliktowych?

Zarządzanie emocjami i radzenie sobie ze stresem

  • Co to jest inteligencja emocjonalna? Jak inteligentnie radzić sobie ze zmianami w życiu i pracy?
  • Jak zarządzać pozytywnymi oraz negatywnymi emocjami? Jak wzbudzać u siebie i u innych pozytywne emocje?
  • Emocje i asertywność
  • Jak radzić sobie z "toksycznymi" ludźmi?
  • Zdolność do podejmowania działań w oparciu o informację uzyskaną z emocji
  • „Koło życia” – godzenie ról w osobistym rozwoju

Techniki antystresowe i relaksacyjne

  • Jak radzić sobie ze stresem w życiu zawodowym i osobistym?
  • W co warto inwestować naszą energię i czas?
  • Odreagowywanie – jak pozbyć się nadmiaru negatywnej energii
  • Jak skierować negatywną energię w pozytywnym kierunku?
  • Oddychanie – jak dotlenić organizm w sytuacji stresu czyli praktyczne techniki oddechowe
  • Odpoczynek – jak wykorzystać relaks do regeneracji sił
  • Techniki odzyskiwania wewnętrznego spokoju
  • Uspokajające ćwiczenia i sugestie, pozytywne myślenie
  • Wizualizacja
  • Zmienianie nawyków

Podsumowanie szkolenia

  • Zachowanie równowagi między życiem zawodowym i osobistym
  • Start – co zacznę stosować?
  • Continue – co będę kontynuował/-a?
  • Stop – czego zaprzestanę?

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl