Metody wczesnej interwencji rozwojowej

Cena: 396,00 zł 396.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Metody wczesnej interwencji rozwojowej.

Szkolenie "Metody wczesnej interwencji rozwojowej" ma na celu przygotowanie opiekunów do efektywnej pracy z dziećmi o różnych potrzebach rozwojowych. Uczestnicy zdobędą umiejętności i wiedzę niezbędną do wykorzystania w praktyce, co pozwoli im na lepsze wspieranie rozwoju dzieci oraz współpracę z rodzicami i zespołem specjalistów. Szkolenie daje możliwość wymiany doświadczeń oraz dyskusji nad konkretnymi przypadkami, co przyczyni się do podniesienia jakości opieki nad dziećmi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Cel szkolenia

  • Zrozumienie znaczenia wczesnej interwencji rozwojowej dla dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
  • Poznanie technik i metod stosowanych w wczesnej interwencji.
  • Praktyczne zastosowanie metod w pracy z dziećmi w różnym wieku.

Wymiar czasowy

  • 1 dzień, 8 godzin lekcyjnych, lub
  • 2 dni po 4 godziny lekcyjne

możliwe godziny popołudniowe lub weekendy

 Program szkolenia 

  • Wprowadzenie do wczesnej interwencji rozwojowej: definicja, cele i korzyści.
  • Diagnoza potrzeb dziecka: obserwacja, analiza, monitorowanie rozwoju.
  • Znaczenie wczesnej interwencji dla dzieci z różnymi potrzebami rozwojowymi.
  • Techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami sensorycznymi i motorycznymi: metoda SI (Integracja Sensoryczna) wg A. Jean Ayres.
  • Stymulacja rozwoju mowy i komunikacji u dzieci z opóźnieniami: metoda Hana Ticha, metoda Montessori.
  • Wspomaganie rozwoju poznawczego: metody i techniki pracy z dziećmi, np. metoda Feuersteina, metoda Glena Domana.
  • Terapia behawioralna - zastosowanie w wczesnej interwencji: metoda ABA (Applied Behavior Analysis) wg Ivara Lovaasa.
  • Metody pracy z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi i społecznymi: Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach, Terapia Dziecięca przez Zabawę wg Garry'ego Landretha.
  • Wspieranie rozwoju samodzielności i samoregulacji u dzieci: metoda "Porozumienie bez Przemocy" wg Marshalla Rosenberga, metoda KAZ (Kształtowanie Aktywności Życiowej).
  • Praca z rodzicami biologicznymi i zastępczymi: konsultacje, porady, wsparcie - metoda "Rodzicielstwo Bliskości" wg J. Bowlby'ego.
  • Budowanie i rozwijanie indywidualnych planów rozwoju dla każdego dziecka: metoda IEP (Indywidualny Plan Edukacyjno-Rozwojowy).
  • Współpraca z interdyscyplinarnym zespołem specjalistów: koordynacja wsparcia, tworzenie sieci pomocy.
  • Monitorowanie postępów dziecka i modyfikowanie planów interwencji: metoda CBM (Curriculum-Based Measurement) wg Deno i Mirkin.
  • Długofalowe planowanie i strategie wsparcia dla dzieci po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej: metoda PTP (Planowanie Przejścia) wg T. Kohlera.
  • Omówienie przypadków, dyskusja i wymiana doświadczeń: analiza sytuacji, wspólne poszukiwanie rozwiązań, refleksje nad praktyką.

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl