Opis
Szkolenie
Szkolenie adresowane do początkujących użytkowników Accessa i osób, które chcą zapoznać się z programem z punktu widzenia użytkownika bazy danych. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie i wygodnie korzystać z baz danych przy pomocy programu Access, wzbogacać istniejące bazy o przydatne elementy takie jak formularze do wprowadzania danych, kwerendy do ich przetwarzania i analizy i raporty przedstawiające dane w różnych zestawieniach – poznają również podstawy tworzenia prostych baz danych od podstaw.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili wykorzystywać w praktyce program MS Access do przechowywania danych. Wyszukiwanie informacji tworzenie raportów nie będzie problemem. Uczestnicy nauczą się importować dane do Accessa z innych źródeł oraz projektować własne tabele i proste bazy danych.
Informacje podstawowe
Forma treningu |
Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy, oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Access. |
Wymiar czasowy |
|
Program szkolenia
Wprowadzenie do pracy z bazami danych |
|
Menu i paski narzędzi |
|
Relacyjne bazy danych – podstawy |
|
Podstawowe widoki i operacje w programie |
|
Praca z tabelami |
|
Kwerendy |
|
Formularze |
|
Raporty |
|
Podłączenie do zewnętrznej bazy danych |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.