Opis
Komunikacja z dziećmi.
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu dobrej komunikacji z dziećmi. Wiedza taka nie jest przekazywana pracownikom socjalnym, gdy zdobywają kwalifikacje zawodowe. A zachowania dzieci są często bardzo istotnymi sygnałami informującymi o nieprawidłowościach w życiu rodzinnym. Dlatego tak ważne jest, by pracownicy socjalni pogłębiali swoją wiedzę z przedmiotowego zakresu.
Wymiar czasowy
- 2 dni, 16 godzin lekcyjnych
możliwe godziny popołudniowe lub weekendy
Program szkolenia
- Podstawowy program umiejętności komunikacyjnych obejmujący:
- Rozumienie i trenowanie postawy otwartości (parafraza, odzwierciedlenia)
- pytania, ich rodzaje, niebezpieczeństwa i techniki
- komunikaty "ja",
- język "ty",
- umiejętności słuchania
- podstawy mowy ciała
- trening integracji komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Style komunikowania się z dzieckiem, sprzyjające efektywnej pracy, komunikaty blokujące i otwierające współpracę,
- Empatia i aktywne słuchanie jako formy interakcji z dzieckiem
- Komunikacja z dzieckiem z zaburzeniami zachowania, zaburzeniami emocjonalnymi.
- Rola rodziny, szkoły, wzorców rówieśniczych, dziedziczenia.
- Mieszane zaburzenia zachowania i emocji, jako najczęściej spotykany wzór funkcjonowania
- Bariery komunikacyjne, jak sobie z nimi radzić
- Scenariusze zajęć z dziećmi (praca indywidualna, praca z grupą)
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.