Opis
Szkolenie
Zadaniem treningu jest rozszerzenie kompetencji uczestników w zakresie organizacji czasu pracy – swojej i podwładnych. Szkolenie jest dedykowane przede wszystkim managerom, kierownikom projektów, liderom zespołów ale także członkom zespołów projektowych i pracownikom merytorycznym, którzy realizują prace w trybie zadaniowym. W efekcie szkolenia uczestnik nauczy się tak planować swój dzień pracy (oraz dzień pracy swojego pracownika), by maksymalnie wydajnie wykorzystywać czas, zasoby i budżet, który ma do dyspozycji.
Informacje podstawowe
Forma treningu |
Szkolenie składa się z części teoretycznej (krótkie wykłady z zakresu psychologii emocji i motywacji, teorii zarządzania czasem i projektami, metod delegowania zadań) oraz treningu praktycznego (min. 60 proc. czasu szkolenia). W trakcie warsztatu praktycznego uczestnicy ćwiczą metody planowania własnej pracy oraz sposoby motywowania siebie i innych do terminowej realizacji zaplanowanych działań. Ćwiczeniom towarzyszą burze mózgów i dyskusje, zorientowane na rozwiązanie problemów sygnalizowanych przez uczestników. |
Wymiar czasowy |
1 dzień (8 godzin lekcyjnych) |
Program szkolenia
Organizacja czasu pracy – podstawy teoretyczne |
|
Analiza własnego stylu pracy |
|
Podstawowe metody organizowania czasu pracy |
|
Wyznaczanie celów |
|
Zarządzanie zadaniami |
|
Organizacja pracy metodą GTD |
|
Delegowanie i organizowanie pracy pracowników |
|
Realizacja zaplanowanych zadań |
|
Zagrożenia dla dobrej organizacji czasu pracy |
|
Organizacja spotkania roboczego |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.