Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem

Cena: 770,00 zł 770.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Coaching menadżerski to szkolenie przedstawiające metodę doskonalenia i rozwijania umiejętności poprzez eliminację przeszkód i osiąganie celów. Uczy w jaki sposób pracownicy odkrywają swój potencjał w zakresach , których potrzebują by się rozwijać i być bardziej skutecznym. Podczas szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę na temat metod i i modelu procesu coachingowego i poznają kluczowe narzędzia stosowane podczas tego procesu. Podczas szkolenia uczestnicy definiują i analizują własny styl funkcjonowania społecznego przekładającego się na styl komunikacji i budowy relacji ze swoimi współpracownikami.

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Szkolenie dzieli się na część wykładową (30 proc. czasu zajęć) i praktyczną (70 proc. czasu). Wykłady służą przede wszystkim usystematyzowaniu wiedzy dotyczącej coachingu, zaprezentowaniu poszczególnych metod i modeli procesu coachingowego, które następnie utrwalane są w ramach części praktycznej. W trakcie ćwiczeń praktycznych uczestnicy ćwiczą zastosowanie omówionych technik, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności coacha i zarządzania rozwojem pracowników. Ćwiczenia mają charakter dyskusji, rozmów , w trakcie których uczestnicy zajęć próbują zrealizować elementy opisane w scenariuszach.

Po zakończeniu treningu uczestnicy otrzymują certyfikaty, potwierdzające odbycie szkolenia. Na życzenie organizatora może również zostać przygotowany raport podsumowujący zaprezentowane na zajęciach kompetencje uczestników i zawierający rekomendacje w zakresie dalszego rozwoju ich umiejętności.

Wymiar czasowy

2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Warianty i opcje

Training on the job: możliwe jest zrealizowanie dodatkowej sesji „On Job Coaching”, która skupia się na rozwoju kompetencji podczas wykonywania pracy. Jest to sesja polegająca na superwizji sesji coachingowych prowadzonych przez Uczestnika w miejscu pracy. Trener/Coach uczestniczy w sesjach i daje informację zwrotną, wspiera Klienta w podnoszeniu poziomu kompetencji coachingowych.  Korzyścią z takiej formy rozwoju jest doskonalenie umiejętności , a nie tylko powtarzanie teorii, która jest kwestią wtórną w przypadku coachingu w stosunku do umiejętności.

Program szkolenia 

Moduł 1: Istota coachingu

  • Coaching, a inne formy wspierania i rozwoju pracowników
  • Coaching kompetencyjny i holistyczny
  • Podstawowe zasady coachingu ˇV style i modele
  • Profil coacha, pożądane cechy osobowości, predyspozycje

Moduł 2: Rola menedżera, jako coacha

  • Model zarządzania sytuacyjnego - Coaching, jako styl zarządzania
  • Coaching w pracy z zespołem
  • Teorie uczenia się wykorzystywane podczas coachingu
  • Identyfikacja potrzeb rozwojowych - model kompetencji pracownika

Moduł 3: Zasady skutecznego coachingu

  • Etapy coachingu
  • Przygotowanie się do rozmowy coachingowej
  • Komunikacyjne umiejętności coacha
  • Budowanie relacji podczas procesu

Moduł 4: Ćwiczenia coachingowe

  • Praktyczne ćwiczenia coachingu pracowników w oparciu o zdobytą wiedzę i doświadczenie
  • Skuteczność prowadzenia takiej rozmowy
  • Coaching wybranych kompetencji pracowników

Moduł 5 : Szanse i zagrożenia podczas coachingu

  • Najczęstsze bariery przeszkadzające w prawidłowym procesie coachingu.
  • Etyczna postawa coacha

Moduł 6: Budowanie planu wspierającego proces rozwoju umiejętności pracowników

  • Tworzenie planu, który będzie wspierał rozwój pracowników
  • Dobieranie planu rozwoju do kompetencji i możliwości pracownika
  • Weryfikacja planu

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl