Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem
Opis
Szkolenie
Coaching menadżerski to szkolenie przedstawiające metodę doskonalenia i rozwijania umiejętności poprzez eliminację przeszkód i osiąganie celów. Uczy w jaki sposób pracownicy odkrywają swój potencjał w zakresach , których potrzebują by się rozwijać i być bardziej skutecznym. Podczas szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę na temat metod i i modelu procesu coachingowego i poznają kluczowe narzędzia stosowane podczas tego procesu. Podczas szkolenia uczestnicy definiują i analizują własny styl funkcjonowania społecznego przekładającego się na styl komunikacji i budowy relacji ze swoimi współpracownikami.
Informacje podstawowe
Forma treningu |
Szkolenie dzieli się na część wykładową (30 proc. czasu zajęć) i praktyczną (70 proc. czasu). Wykłady służą przede wszystkim usystematyzowaniu wiedzy dotyczącej coachingu, zaprezentowaniu poszczególnych metod i modeli procesu coachingowego, które następnie utrwalane są w ramach części praktycznej. W trakcie ćwiczeń praktycznych uczestnicy ćwiczą zastosowanie omówionych technik, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności coacha i zarządzania rozwojem pracowników. Ćwiczenia mają charakter dyskusji, rozmów , w trakcie których uczestnicy zajęć próbują zrealizować elementy opisane w scenariuszach. Po zakończeniu treningu uczestnicy otrzymują certyfikaty, potwierdzające odbycie szkolenia. Na życzenie organizatora może również zostać przygotowany raport podsumowujący zaprezentowane na zajęciach kompetencje uczestników i zawierający rekomendacje w zakresie dalszego rozwoju ich umiejętności. |
Wymiar czasowy |
2 dni (16 godzin lekcyjnych) |
Warianty i opcje |
Training on the job: możliwe jest zrealizowanie dodatkowej sesji „On Job Coaching”, która skupia się na rozwoju kompetencji podczas wykonywania pracy. Jest to sesja polegająca na superwizji sesji coachingowych prowadzonych przez Uczestnika w miejscu pracy. Trener/Coach uczestniczy w sesjach i daje informację zwrotną, wspiera Klienta w podnoszeniu poziomu kompetencji coachingowych. Korzyścią z takiej formy rozwoju jest doskonalenie umiejętności , a nie tylko powtarzanie teorii, która jest kwestią wtórną w przypadku coachingu w stosunku do umiejętności. |
Program szkolenia
Moduł 1: Istota coachingu |
|
Moduł 2: Rola menedżera, jako coacha |
|
Moduł 3: Zasady skutecznego coachingu |
|
Moduł 4: Ćwiczenia coachingowe |
|
Moduł 5 : Szanse i zagrożenia podczas coachingu |
|
Moduł 6: Budowanie planu wspierającego proces rozwoju umiejętności pracowników |
|
Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.