Budżetowanie i zarządzanie kosztami

Cena: 1 040,00 zł 1040.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie

Szkolenie poszerza wiedzę z zakresu rachunkowości zarządczej, rachunku kosztów i budżetowania, która pozwoli na ocenę możliwości ich zastosowania oraz wdrożenia w przedsiębiorstwie. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności z zakresu podstaw rachunku kosztów stałych i zmiennych, doboru wskaźników do badania stopnia realizacji budżetów, rozwiązania dotyczące wdrażania rachunku kosztów i budżetów oraz samodzielnego wykonywania kalkulacji kosztów produktów, procesów i zasobów. Celem szkolenia jest również omówienie najczęściej popełnianych błędów i problemów oraz zagrożeń związanych z procesem budżetowania.

 

Informacje podstawowe 

Wymiar czasowy

2 dni (16 godzin lekcyjnych)

Materiały szkoleniowe

certyfikat ukończenia szkolenia, drukowane materiały szkoleniowe, ćwiczenia, nagrane scenki w formie elektronicznej

 Program szkolenia 

Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza w firmie

  • Modele rachunku kosztów,
  • Zadania rachunku kosztów,
  • Rachunek kosztów pełnych i zmiennych,
  • Rodzaje decyzji podejmowanych na podstawie rachunku kosztów.

Systematyka kosztów dla potrzeb zarządzania

  • Kwalifikacja kosztów dla potrzeb zarządzania
  • Koszty według rodzaju,
  • Koszty produktu i okresu,
  • Koszty wg podmiotów,
  • Koszty bezpośrednie i pośrednie,
  • Koszty stałe i zmienne,
  • Koszty istotne i nieistotne,
  • Koszty utraconych korzyści,
  • Koszty uznaniowe,
  • Koszty do prognozowania i planowania,
  • Koszty do planowania i kontroli.

Grupowanie i rozliczanie kosztów pośrednich

  • Cele i znaczenie grupowania i rozliczania kosztów pośrednich
  • Czynniki determinujące rozliczanie,
  • Czynniki wpływające na dokładność rozliczania powstałych kosztów.

Podstawowe systemy rachunku kosztów w zarządzaniu

  • Klasyfikacja systemów rachunku kosztów (rodzaje rachunku kosztów postulowanych),
  • Rachunek kosztów pełnych,
  • Rachunek kosztów zmiennych,
  • Niepełne wykorzystanie zdolności produkcyjnych (analiza porównawcza definicji kosztu wytworzenia).

Rozwinięte systemy rachunku kosztów i wyników

  • Warunki zastosowania rachunków wielowymiarowych (zarządzanie scentralizowane i zdecentralizowane – zalety i wady oraz wymogi informacyjne),
  • Wydzielanie i ocena działania ośrodków odpowiedzialności (centra kosztowe, centra zysku, centra inwestycyjne, ocena działalności),
  • Budowa i wykorzystanie rachunków wielowymiarowych (koszty stałe indywidualne i wspólne).

Planowanie i analiza kapitału obrotowego w firmie

  • Planowanie poziomu kapitału obrotowego (wyznaczanie poziomu aktywów bieżących i zobowiązań bieżących; analiza wskaźników kapitału obrotowego),
  • Zarządzanie zapasami (planowanie poziomu zapasów w firmie; analiza zapasów),
  • Zarządzanie zobowiązaniami i należnościami (planowanie poziomu należności i zobowiązań bieżących oraz analiza ich poziomu i struktury),
  • Zarządzanie środkami pieniężnymi (planowanie i analiza wpływów i wydatków środków pieniężnych w przedsiębiorstwie.

Planowanie sprawozdań finansowych

  • Rachunek wyników (planowanie i analiza rachunku wyników przedsiębiorstwa),
  • Cash flow (planowanie i analiza sprawozdania z przepływu środków pieniężnych).

Analiza wskaźnikowa sprawozdań finansowych

  • Wprowadzenie do analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa,
  • Analiza płynności (liczenie i interpretacja wskaźników płynności),
  • Analiza rentowności (liczenie i interpretacja wskaźników rentowności sprzedaży, aktywów i kapitału),
  • Analiza efektywności (liczenie i interpretacja wskaźników efektywności gospodarowania),
  • Analiza zadłużenia (liczenie i interpretacja wskaźników poziomu zadłużenia i obsługi zadłużenia),
  • Analiza wskaźników rynku kapitałowego (liczenie i interpretacja wskaźników charakteryzujących dokonania firm na rynku kapitałowym),
  • Problemy w analizie sprawozdań finansowych.

Analiza wrażliwości sprawozdań finansowych

  • Analiza wrażliwości wyniku finansowego i przepływów pieniężnych (analiza wpływu różnorodnych czynników na planowaną rentowność i płynność przedsiębiorstwa),
  • Analiza progu rentowności i płynności (obliczanie progu rentowności dla przedsiębiorstwa, liczenie przeciętnego, minimalnego i maksymalnego progu rentowności),
  • Analiza dźwigni operacyjnej, finansowej i łącznej (wykorzystanie analizy dźwigni do zarządzania).

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl