Budowanie zespołu projektowego

Cena: 428,00 zł 428.00
ilość szkolenie

towar niedostępny

* - Pole wymagane

Opis

Szkolenie 

Każde przedsięwzięcie tworzą przede wszystkim ludzie. Najtrudniejszym zadaniem menadżera jest wydobycie z nich tego, co najcenniejsze. Każdy pracownik jest bowiem dobry w innej dziedzinie, a prawdziwa wartość pochodzi ze współpracy. Jakie problemy pojawiają się na etapie formowania zespołu? Jak kierować pracą ludzi wykorzystując swój własny styl przewodzenia? Jaka jest rola kontroli w kierowaniu zespołem. Jak kontrolować? Na te i więcej pytań odpowiadamy na szkoleniu. 

Informacje podstawowe 

Forma treningu

Celem warsztatu jest trening konkretnych umiejętności managerskich w zakresie tworzenia zespołu zadaniowego i organizacji jego pracy w ramach projektu. Służą temu m.in. ćwiczenia praktyczne: gry strategiczne, studia przypadku, symulacje spotkań zespołowych w ramach projektu, burze mózgów, symulacje rozmów z indywidualnymi członkami zespołu oraz ewaluacja wyników osiąganych w tych rozmowach.

Warsztat daje możliwość intensywnego treningu praktycznych umiejętności managerskich oraz doskonalenia opanowanych już technik zarządzania ludźmi. Służą temu m.in. ćwiczenia praktyczne: symulacje rzeczywistych rozmów z pracownikami oraz ewaluacja wyników osiąganych przez każdego z uczestników. Ćwiczenia są nagrywane i następnie analizowane publicznie, dzięki czemu każdy z uczestników ma szansę dowiedzieć się, jaki styl przywódczy reprezentuje i co robić, by zwiększyć swą skuteczność lidera.

Wymiar czasowy

1 dzień (8 godzin lekcyjnych)

Program szkolenia 

Funkcjonowanie zespołów projektowych

  • Rodzaje zespołów zadaniowych.
  • Specyfika pracy zespołu projektowego.
  • Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego.
  • Podstawy sprawnego działania zespołu: rola norm grupowych i kompetentnego lidera.
  • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę zespołów projektowych.

Budowanie zespołu w warunkach projektu

  • Projekt jako plan realizacji określonego celu. Ludzie i ich zadania w projekcie.
  • Wyznaczenie celu istnienia zespołu i jego zadań. Dobór ludzi do zespołu.
  • Podstawowe zasady budowania sprawnie działającego zespołu z jednostek o nie do końca zbieżnych interesach.
  • Właściwe tworzenie zespołu: etapy i ich charakterystyki.
  • Wyznaczenie lidera.
  • Organizacja pracy w zespole: podział zadań i zakresów odpowiedzialności.

Problemy w pierwszej fazie działania zespołu

  • Role w grupie i zespole: prymus, maruda, kontestator, błazen etc. Jak radzić sobie z osobami, które mogą utrudniać pracę grupy.
  • Wzorce integrowania się ludzi w zespole. Działania przyspieszające integrację.
  • Krystalizowanie się nieformalnych norm w zespole i wpływ lidera na te normy.
  • Warunki wpływające na współpracę i chęć działania we wspólnym interesie.
  • Konflikty związane z dzieleniem zadań między członków zespołu.
  • Schematy komunikacji w zespole – szanse i pułapki.
  • Kłopotliwe sytuacje w codziennej pracy zespołu – jak kontrolować dynamikę relacji międzyludzkich u podwładnych.

Kierowanie pracą zespołu projektowego

  • Lider – najważniejszy element zespołu. Jaki powinien być, co powinien robić i jak daleko może się posunąć?
  • Rola i zadania lidera: co to znaczy być przywódcą? Podstawowe cechy skutecznego lidera.
  • Style kierowania pracą podwładnych – klasyfikacja. Mój styl przewodzenia.
  • Poziom dojrzałości zespołu a preferowany styl zarządzania.
  • Psychologia przywództwa a efektywna komunikacja w zespole.
  • Rozwiązywanie konfliktów między członkami zespołu.

Kontrola, monitoring i ocena pracy członków zespołu

  • Skuteczność i rentowność jako wykładniki sukcesu projektu.
  • Postawa szefa a morale członków zespołu i jakość ich pracy.
  • Ocena pracy zespołu a ocena pracy poszczególnych jego członków.
  • Rola kontroli w kierowaniu zespołem. Jak kontrolować?
  • Bezpośredni monitoring działań członków zespołu – kiedy i w stosunku do kogo go wprowadzać?
  • Co robić z wynikami kontroli. Techniki komunikowania informacji zwrotnych.
  • Końcowa ocena realizacji projektu i ewaluacja działań zespołu.

Przed każdym szkoleniem Trener kontaktuje się z Uczestnikami w celu ustalenia ewentualnych modyfikacji programu, zakresu kursu, dopasowania ćwiczeń i use-case do potrzeb Uczestników.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl